Un consortiu format din Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation Mexico, Gami Ingeniería e Instalaciones si Construcciones Urales Procesos Industriales a castigat un contract de 1,3 miliarde euro pentru a realiza un proiect feroviar interurban de mari dimensiuni, care va transforma mobilitatea sustenabila a tarii.
Proiectul gigant se numeste Tren Maya sieste un proiect major de mobilitate, in lungime de 1.525 de kilometri care isi propune sa dezvolte si sa conecteze sud-estul tarii cu Peninsula Yucatan aducand mai multa mobilitate si crestere economica in zona. in total, proiectul va crea 4.500 de locuri de munca directe si 7.500 de locuri de munca indirecte. Alstom va fabrica cele 42 de trenuri la uzina sa din Ciudad Sahagun Hidalgo.
Companiile care alcatuiesc consortiul vor proiecta, fabrica si pune in functiune 42 de trenuri X’trapolis si vor implementa intregul sistem de semnalizari, inclusiv proiectarea, furnizarea si instalarea tehnologiei imbarcate ETCS si peste 1.500 de echipamente de cale inclusiv ETCS, centralizare electronica, controlul traficului si sisteme de telecomunicatii. Mai mult, consortiul este responsabil si cu construirea atelierelor si depourilor de mentenanta si cu serviciul post-vanzare pentru echipamentele sistemului.
Redam mai jos integral comunicatul Alstom:
”Consortiul format din Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation Mexico, Gami Ingeniería e Instalaciones si Construcciones Urales Procesos Industriales, va realiza proiectul supranumit TrenMaya din Mexic, un proiect feroviar interurban de mari dimensiuni, care va transforma mobilitatea sustenabila a tarii. Valoarea totala a contractului se ridica la aproximativ 1,3 miliarde EUR (peste 31 miliarde MXN). Partea care revine Alstom-Bombardier valoreaza aproape 1 miliard EUR.
Oferta castigatoare a fost anuntata recent de catre Fondul National pentru Promovarea Turismului (FONATUR) dupa ce comitetul sau tehnic a aprobat propunerile operationale, tehnice si economice ale consortiului. Factorii care au determinat decizia FONATUR au fost costul, gradul de integrare nationala, termenele de livrare si propunerile de design.
“Suntem extrem de mandri ca am fost selectati pentru a executa acest proiect, Tren Maya – un tren pentru Mexic, construit in Mexic –, precum si sistemul complet de semnalizare. Design-ul celor trei tipuri de tren – Xiinbal, Janal si P’atal – este exclusiv conceput pentru Mexic si inspirat din cultura mayasa, in care liinle maiestuoase ale jaguarului, viteza si frumusetea lui au inspirat elementele trenului. Fabricarea trenului Maya va incepe imediat dupa semnarea contractului, cu forta de munca mexicana”, a declarat Maite Ramos, directorul general al Alstom Mexic.
Consortiul condus de Alstom-Bombardier va fi responsabil cu proiectarea, fabricarea si punerea in functiune a 42 de trenuri X’trapolis, precum si de implementarea intregului sistem de semnalizari, inclusiv proiectarea, furnizarea si instalarea tehnologiei imbarcate ETCS si peste 1.500 de echipamente de cale inclusiv ETCS, centralizare electronica, controlul traficului si sisteme de telecomunicatii, punand astfel in valoare intregul portofoliu Alstom. Mai mult, consortiul este responsabil si cu construirea atelierelor si depourilor de mentenanta si cu serviciul post-vanzare pentru echipamentele sistemului.
Noul model Alstom X’trapolis pentru proiectul Tren Maya va valorifica potentialul de productie si inginerie al grupului pentru a produce un tren modern, competitiv si fiabil pe termen lung, pe baza modelelor care si-au demonstrat deja fiabilitatea.Trenul X’trapolis este o platforma robusta cu un interior modular – toate configuratiile sunt posibile pornind de la aceeasi caroserie usoara.Pana acum au fost comandate 5500 de vagoane X’trapolis in toata lumea.Acest tren va folosi, de asemenea, componentele si expertiza adusa de fostul Bombardier, cel mai remarcabil element fiind boghiul usor Flexx Eco, proiectat pentru o viteza maxima de 176 km / h.Peste 8.300 de unitati ale aceluiasi model de boghiu au fost comandate sau livrate pana in prezent in tari precum Arabia Saudita, Suedia, Norvegia, Germania si mai ales in Marea Britanie.
Consortiul va oferi trenul X’trapolis in trei configuratii distincte: prima pentru serviciul standard flexibil si confortabil (Xiinbal); a doua punand accent pe vagoane-restaurant (Janal); si ultima in configuratia cu vagoane de dormit pentru distante lungi (P’atal). Toate versiunile ofera pasagerilor un spatiu amplu pentru picioare in fata scaunelor si mult spatiu interior de deplasare. Pasagerii vor avea spatiu pentru depozitarea bagajelor mai mult decat suficient, cu suporturi in lungul vehicului deasupra scaunelor, imprumutate de la trenul interurban Coradia al Alstom si cu suporturi verticale in fiecare vagon. Deoarece podeaua este complet plata, pasagerii cu mobilitate redusa vor putea sa se deplaseze mai usor. in X’trapolis, pasagerii vor beneficia de un sistem performant de ventilatie si aer conditionat (HVAC) si de ferestre largi catre peisajul impresionant din regiunea Maya.
Alstom este un furnizor important de echipamente ETCS imbarcate si de cale, cu peste 70% din sistemele feroviare imbarcate aflate in operare la nivel global si 18.000 de kilometri de cale ferata echipate cu sisteme de cale. Tren Maya este un proiect major de mobilitate, in lungime de 1.525 de kilometri care isi propune sa dezvolte si sa conecteze sud-estul tarii cu Peninsula Yucatan aducand mai multa mobilitate si crestere economica in zona. in total, proiectul va crea 4.500 de locuri de munca directe si 7.500 de locuri de munca indirecte, ceea ce va genera o dezvoltare economica semnificativa pentru comunitate. Alstom va fabrica cele 42 de trenuri la uzina sa din Ciudad Sahagun Hidalgo.
Conducand lumea catre un viitor fara emisii de carbon, compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate care asigura fundatiile sustenabile pentru transportul de maine. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail, si tramvaie pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150,000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului Grup s-a ridicat la 14 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand un numar de 70.000 de angajati.”