Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto), a anuntat vineri, 28 mai, pe pagina sa de Facebook, ca s-au depus sapte oferte pentru proiectarea noului drum de mare viteza Bucuresti – Targoviste. Acest lucru arata un interes mare din partea firmelor de profil din Romania si strainatate pentru elaborarea studiilor de traseu si solutiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum Bucuresti-Targoviste, a precizat ministrul
„Am spus din primele zile ale mandatului ca solutia pentru aceasta legatura este un drum nou de mare viteza (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens si separare pe mijloc, noduri si intersectii denivelate, in afara localitatilor. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localitati.
Decizia privind profilul final (autostrada sau drum expres) va fi luata in prima etapa a contractului.
Va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu – un proiect tehnic preliminar (“preliminary design”) al viitorului drum, cu investigatii geotehnice si modelare a terenului, astfel incat ulterior sa poata fi licitat corect pe modelul design&build.
Legatura cu Bucurestiul va fi facuta, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostrada de centura A0 Nord”, a scris Catalin Drula pe pagina sa de socializare.
Reamintim ca pe 8 aprilie 2021, la mai bine de o saptamana de cand a lansat licitatia Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca a elaborat si depus si cererea de finantare pentru proiectul„Elaborare Studiu Prefezabilitate si Studiu Fezabilitate pentru Drum Expres Bucuresti-Targoviste”.
Lumea Infrastructurii a dezvaluit pe 31 martie, la momentul lansarii licitatiei, ca CNAIR a recunoscut atunci ca proiectul nu are in acest moment nicio sursa de finantare, insa este „finantabil” din fonduri europene sau bani de la bugetul de stat.
Astfel, CNAIR anunta intr-un comunicat publicat pe pagina web a instituiei joi, 8 aprilie 2021, ca a facut demersurile necesare in vederea obtinerii de finantare nerambursabila a proiectului, a carui valoare, potrivit anuntului, este de 15.693.816,96 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Catalin Drula mai sustine c licitatia beneficiaza de reforma caietului de sarcini cu conditii contractuale mult mai clare si echilibrate pentru a evita problemele de pe contractele din trecut.
„Intre timp, pe DN71 am promis lucrari si ameliorari ale sigurantei rutiere. Pana la finalizarea drumului expres pe aici trebuie sa se circule mai bine decat in trecut.
Asadar au fost executate:
+ Reparatii suprafete extinse pe 35.000 de metri patrati
+ Reparatii gropi pe 2.000 de metri patrati
+ Instalari de panouri de orientare de dimensiuni mari
+ Instalari de indicatoare rutiere de orientare
Urmeaza:
+ amenajarea tuturor intersectiilor, trecerilor de pietoni si punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontala si verticala, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stalpisori lamelari si alte indicatoare rutiere.
In luna iunie se vor finaliza aceste lucrari.
In fine, pe Lotul 2 al DN71 de la Targoviste la Sinaia va fi reluata licitatia pentru modernizare. Cea precedenta fusese anulata pentru ca nu se prezentase nimeni. Documentatia a fost refacuta pe baze mai solide, cu preturi actualizate si termene mai realiste.
PS Traseul din imaginea atasata pentru drumul de mare viteza este doar ilustrativ. Varianta finala va reiesi din contractul pentru care s-au depus ofertele astazi.”, a mai scris Dula pe pagina sa de socializare vineri, 28 mai.