CNAIR CERE BANI PENTRU DRUMUL EXPRES BUCURESTI-TARGOVISTE – Compania a lansat deja licitatia, cu precizarea ca proiectul nu are finantare

La mai bine de o saptamana de cand a lansat licitatia Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca a elaborat si depus miercuri, 7 aprilie, și cererea de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu Prefezabilitate si Studiu Fezabilitate pentru Drum Expres Bucuresti-Targoviste”.

Lumea Infrastructurii a dezvaluit pe 31 martie, la momentul lansarii licitatiei, ca CNAIR a recunoscut atunci ca proiectul nu are in acest moment nicio sursa de finantare, insa este „finantabil” din fonduri europene sau bani de la bugetul de stat.

Astfel, CNAIR anunta intr-un comunicat publicat pe pagina web a instituiei joi, 8 aprilie 2021, ca a facut demersurile necesare in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Valoarea totala a proiectului, potrivit anuntului, este de 15.693.816,96 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 11.260.241,22 lei, 15% contributia proprie –1.987.101,39 lei, restul de 2.446.474,35 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 25 luni.

Obiectivul general al proiectului este, ca parte din conexiunea la TEN-T, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene”, precizeaza CNAIR

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Studiul de Prefezabilitate elaborat, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.);

2. Studiului de Fezabilitate elaborat, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde,legi etc.);

3. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea Aplicatiei de Finantare;

4. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie lucrari.

Anuntata cu surle si trambite miercuri, 31 martie 2021, atat de CNAIR, cat si de ministrul Transporturilor Catalin Drula constructia Drumului expres Bucuresti-Targoviste este departe de a incepe, preciza Lumea Infrastructurii la acel moment,

chiar daca licitatia pentru elaborarea Studiului de Prefazabiliatate si a Studiului de Fezabilitate a fost deja lansata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Lucrarea de infrastructura va astepta cel putin trimestrul IV al anului 2021 pentru a misca o hartie. Aceasta in conditiile in care termenul limita de depunere a ofertelor pentru acest contract este 13 mai 2021.

CNAIR a admis ca cel mai probabil finantarea necesara obtinerii contractului de achizitie publica va fi obtinuta in trimestrul IV al anului 2021.

Avand in vedere faptul ca proiectul este finantabil din Fonduri Europene Nerambursabile, fara insa a fi incheiat un Contract de finantare la acest moment, incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea nr. 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achizitie publica. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in trimestrul IV al anului 2021. 2. Termenele specificate in Contract cu privire la plati sunt justificate de complexitatea proiectului de infrastructura rutiera (proiecte de interes major), precum si de circuitul financiar al fondurilor care implica mai multe institutii ale statului”, arata precizarile CNAIR.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.