BILETELE DE TRAMVAI SI AUTOBUZ SE VOR SCUMPI – STB vrea sa majoreze la 3 lei calatoria

Societatea de Transport Bucuresti (STB) a gasit solutia prin care sa isi acopere cheltuielile si pierderile: pe seama cetatenilor. Compania vrea sa scumpeasca biletele si abonamentele pe mijloacele de transport in comun. Seful institutiei, Adrian Crit, a anuntat vineri ca va propune un tarif de 3 lei pe ora pe mijloacele de transport in comun si abonamente anuale de 500 de lei. El vrea ca tariful de 1,3 lei pe calatorie sa fie eliminat.

De precizat, actualul tarif nu a mai fost modificat de 12 ani.

De neinteles insa este faptul ca reprezentantul STB spune ca vrea sa promoveze abonamentele in defavoarea calatorilor ocazionali. Doar ca nu toti pasagerii circula atat de des incat sa renteze sa isi cumpere abonament. Iar acesti „calatori ocazionali” pot fi inclusiv turistii (romani sau straini) care vin sa viziteze Bucurestiul, a caror durata de sedere este mai mica.

De altfel, fostul sef al STB, Andrei Creci, a cerut anul trecut cresterea tarifului de calatorie la 2,5 lei, ceea ce ar fi generat o crestere a veniturilor societatii cu 6-7 milioane lei.

STB are unul din cele mai mici preturi de calatorie din Europa, iar in privinta costurilor de operare se afla la mijlocul clasamentului comparat cu transportul in comun din celelalte tari. Primaria Capitalei suporta 80% din cheltuielile transportului public, iar suma inseamna de fapt diferența dintre venituri și cheltuieli.

„Atributiile cu modificarea tarifelor in momentul de fata le are prin contractul de delegare Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Transport Bucuresti-Ilfov (ADITBI). E adevarat, impreuna cu colegii mei am gandit un model care sa avantajeze utilizatorul frecvent al mijloacelor de transport in comun. La ce ne-am gandit? La faptul ca trebui sa promovam abonamentele in defavoarea calatorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului si prin tarife care sa ii avantajeze. In acest sens, avem propuneri si in aceste zile o sa plece catre ATDBI si catre primarul general propuneri de tarife si aici ma refer la tariful pe ora si tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumatate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetatean”, a spus Adrian Crit, citat de Agerpres.

Un alt obiectiv este ca cei care cumpara bilete sau abonamente sa poate utiliza terminalele multimodale cum este si terminalul de la Straulesti, iar programul de transport sa fie modificat astfel incat sa promoveze aceste terminale.

El invoca modelul european si spune ca vrea sa introduca tarife orare si abonamente, la fel ca inalte capitale europene.

„Ceea ce propunem noi va intra intr-o dezbatere, care poate fi efectuata si prin dumneavoastra. Luand in considerare ce se intampla si in Europa si luand in considerare tarifele existente in momentul de fata in municipiile resedinta de judet, consider ca un tarif pentru utilizarea transportului public in decurs de o ora, de circa 3 lei, si aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea calatorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un pret de maximum 500 de lei. Asa am favoriza si am atrage de partea noastra calatorii fideli”, a spus Crit.

STB vrea sa modifice astfel politica tarifara.

„Sa renuntam la acel titlu de calatorie care era pe semi-cursa si sa mergem pe o calatorie care avantajeaza si cetateanul. Intr-o ora sau intr-un interval de o ora si jumatate, cu acelasi pret cetateanul poate circula cu trei mijloace de transport in comun. Poate sa treaca si prin zona de terminal. Sunt avantaje pe care noi le vom putea oferi cetatenilor. Este adevarat ca este benefic sa aducem servicii care cresc calitatea transportului in primul rand si trebui sa urmarim acest lucru”, a spus Crit.

Articolul precedentREGIE AUTONOMA CU 13 ANGAJATI SI SALARIU MEDIU DE 2000 EURO – In judetul Timis se afla una dintre cele mai banoase societati de la Ministerul Transporturilor, cu o productivitate a muncii in scadere
Articolul următorMODERNIZAREA CAII FERATE BUCURESTI-PITESTI, IN CARTI PENTRU PNRR – Catalin Drula vrea sa introlduca trenuri cu hidrogen pe acest traseu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.