ISTORIA TRANSFAGARASANULUI – Cel mai spectaculos drum al Romaniei, proiectat si executat dupa suspendarea programului de autostrazi. Inundatiile au avut un rol important

Invadarea Cehoslovaciei si inundatiile din anii ’70 au fost principalele evenimente care au contribuit la constructia celui mai spectaculos drum din Romania – Transfagarasanul. O marturiseste franc inginerul Cornel Martincu, fostul director general al IPTANA (institut de specialitate al Ministerului Transporturilor din Romania care a creat Primul Master Plan al Romaniei in materie de autostrazi) in interviul acordat jurnalistului Claudiu Lucaci pentru publicatia Grupul pentru Promovarea Infrastructurii in care a vorbit, printre altele, si despre cum a luat fiinta Transfagarasanul.

Potrivit marturiilor inginerului Cornel Martincu, Transfagarasanul reprezinta mandria celor care lucreaza in sectorul rutier din Romania, fiind construit in 4-5 ani pe planul realizat de inginerul Chireac Avadanei (foto), in perioada in care Romania era inundata, iar programul de autostrazi a fost nevoie sa fie intrerupt.

„Principalul proiect de infrastructura din Romania din acea perioada a fost Transfagarasanul, care este mandria celor care lucreaza in sectorul rutier din Romania, facut in 4 ani sau 5 ani, proiect care nu a fost depasit ca complexitate de nicio investitie din Romania pana in prezent. Trebuie sa reamintesc de cel care a stat la baza stabilirii traseului Transfagarasanului, domnul inginer Chireac Avadanei. In acele vremuri a stat doua zile la Secretariatul General al Guvernului impreuna cu cativa specialisti de la Ministerul Apararii si au facut traseul Transfagarasanului. Nu au plecat de acolo pana nu au inchis traseul si ceea ce avem astazi este rodul celui care a fost un pionier in IPTANA si a ramas un nume de referinta, inginerul Chireac Avadanei.

Acesta este contextul in care Romania a intrerupt programul de autostrazi, ne-am ales cu Transfagarasanul si de fapt de aici s-a schimbat complet orientarea spre dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania. Sectorul rutier intra intr-o perioada de acalmie. A fost mai mult o strategie ecologista care revine astazi. Ne-am indreptat spre transportul de marfa feroviar. S-a dezvoltat foarte mult reteaua feroviara si transportul naval”, a declarat inginerul Cornel Martincu pentru Grupul pentru Promovarea Infrastructurii.

Interviul integral poate fi urmarit aici

Articolul precedentCOMPANIA AEROPORTURI BUCURESTI PLATESTE FACTURILE LA DUBLU? – Suspiciuni pe contractele incheiate de CNAB cu firma austriaca Porr Construct. Marian Mina nu tace: „De ce suma este de doua ori mai mare decat contractul?”
Articolul următor40 DE STATII PENTRU MASINILE ELECTIRCE – In benzinariile OMV si Petrom vor aparea statiile de reincarcare rapida si ultra-rapida pentru masini electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.