CFR INFRASTRUCTURA CUMPARA TRENURI DE LUCRU DIN FONDURI EUROPENE – Compania investeste 200 milioane euro

Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri, 28 aprilie 2021, un memorandum privind achizitia de sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii feroviare, finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM). CFR Infrastructura va achizitiona sisteme in valoare totala estimata de 200 milioane de euro, investitie in urma careia lungimea totala de retea care se va reabilita si refactiona anual poate fi de circa 600 km linie simpla.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii precizeaza ca peste 70% din liniile curente si directe au nevoie de reparatii capitale, din cauza ca in ultimii ani nu au fost finantate lucrarile de intretinere si de reparatie capitala a infrastructurii feroviare.

Redam mai jos integral comunicatul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii:

Noi trenuri de lucru vor fi achizitionate de catre CFR Infrastructura din fonduri europene. Executivul a aprobat in cadrul sedintei desfasurate astazi, 28 aprilie 2021, un memorandum initiat de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii cu privire la achizitia de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii feroviare” in cadrul Programului Operational Infrastructură Mare.

In prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finantari constante pentru executia lucrarilor de intretinere si de reparatie capitala a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparatii capitale. Viteza medie tehnica de circulatie actuala pe reteaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă circa 80% din viteza proiectata a retelei.

Ritmul actual de executie a lucrarilor de refactie reprezinta cumulat 1% din lungimea retelei scadente de refactie (9.829 km).

Prin achizitia componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reinnoirea liniilor curente si directe (refacţie), avand beneficii imediate in ceea ce priveste cresterea performantelor infrastructurii feroviare, a competitivitatii serviciilor de transport feroviar de calatori si marfa.

Astfel, prin efectuarea lucrarilor de reparație a suprastructurii caii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulatie poate creste la peste 140 km/h, iar in cazul lucrarilor de reinnoire fara refacerea substratului caii se poate circula cu o viteza de pana la 140 km/h, care este si viteza proiectata a liniilor.

Pentru realizarea acestei achizitii se au in vedere urmatoarele termene orientative:

pregatire documentatie de achizitie publica si publicare anunt: iulie 2021;

derulare procedura achizitie publica si desemnare castigator: august 2021 – ianuarie 2022;

semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022;

livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

In urma realizarii achizitiei acestor sisteme a căror valoare totala estimata este de 200 milioane de euro, CFR Infrastructura estimeaza ca va realiza anual:

150 km de refactie a suprastructurii caii cu refacerea substratului caii ferate;

450 km refactie suprastructura caii fara refacerea substratului caii ferate.

Astfel, lungimea totala de retea care se va reabilita si refactiona anual poate fi de circa 600 km linie simpla.”

Articolul precedentCAPITALA, CONECTATA FEROVIAR CU ZONA METROPOLITANA – Proiectul este finalizat si prevede un sistem integrat cu 16 linii
Articolul următorANGAJATII AUDI PRIMESC BONUSURI „COVID” – 960 de euro pentru „performanta” in pandemie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.