CALEA FERATA BUCURESTI-OTOPENI – Trenurile de la Gara de Nord catre Aeroportul Otopeni, accesibile in anumite intervale orare si cu numar redus de trenuri

Desi unul din patru trenuri dinspre Gara de Nord catre Aeroportul „Henri Coanda” Otopeni vor fi anulate in perioada 25 ianuarie – 2 februarie 2021 pentru lucrari la calea ferata dintre cele doua puncte, ministrul Transporturilor nu vede o drama in acest sens.

Marti, 26 ianuarie 2021, in platoul TVR, ministrul Catalin Drula a explicat ce lucrari mai sunt necesare la calea ferata si ce varianta a fost refuzata de catre constructor:

Sudura sinelor, care e un proces tehnologic, se poate face numai dupa ce se asaza terasamentul. (…) Trebuie sa se scurga un anumit tonaj, si atunci se pot face sudurile. Exista si o tehnologie prin care poti provoca tasarea asta prin vibratii, dar n-au vrut s-o aplice pe acel viaduct”.

In acelasi context, demnitarul a acuzat ca „a lansat cineva un pic de fake news” cand in spatiul public au aparut nemultumiri legate de intrarea in reparatii a caii ferate Bucuresti-Otopeni imediat dupa binecunoscuta inaugurare cu pompa in campania electorala.

Intrebat daca se poate merge cu trenul spre Otopeni, ministrul a raspuns afirmativ, dar a adaugat ca vor fi necesarea numite lucrari intre anumite ore, iar din 72 de trenuri pe zi sunt anulate 18. “Nu e o drama”, a comentat Drula.

In continuare, ministrul Transporturilor a explicat de ce au fost sistate lucrarile la magistrala de metrou M6 1 Mai – Aeroport Otopeni (cu acces la Gara de Nord). Amintim ca recent Guvernul a explicat aceasta intrerupere prin aceea ca Romania nu va mai primi fonduri europene, Comisia Europeana considerand ca nu sunt suficient de populate zonele prin care ar urma sa treaca magistrala de metrou.

Magistrala spre Otopeni e impartita in doua faze. 1 mai – Centrul Comercial Baneasa se va face. Cealalta bucata (Centrul Comercial Baneasa – Otopeni) este una pentru care Comisia Europeana n-a mai dat finantare pentru ca nu e suficient de populata”, a detaliat Drula.

Ministrul a mai aratat ca magistrala este nepractica, in conditiile in care se construieste un nou terminal al aeroportului.

Cineva care ar veni la noul terminal al aeroportului ar trebui sa ia un autobuz 3 kilometri” ca sa ajunga la vechiul terminal, “care se inchide”, iar dupa aceea sa treaca prin 14 statii de metrou in 35 de minute, a punctat Catalin Drula.

In schimb, demnitarul a marturisit ca atat primarul Sectorului 2 (Radu Mihaiu, de la USR), cat si edilul Sectorului 6 (Ciprian Ciucu, de la PNL) l-au indemnat sa se concentreze pe continuarea magistralei de metrou M5. Momentan, aceasta a fost deja data in functiune pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor, dar intregul ei traseu continua catre Universitate, apoi spre Piata Iancului si Pantelimon.

Sursa foto: Club feroviar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.