Transportul aerian incepe sa isi revina incet, incet, dupa un an pandemic in care companiile din domeniu au raportat pierderi istorice, incercand sa depaseasca cea mai grava criza prin care a trecut vreodata industria transportului aerian. Air France, unul dintre cei mai mari operatori aerieni din Europa, a anuntat marti ca va creste gradual frecventa curselor, astfel ca din iulie va opera 17 zboruri saptamanale Bucuresti-Paris. De altfel, ruta aeriana Bucuresti – Paris este una dintre cele mai vechi si longevive optiuni de zbor pentru romani, operata inclusiv in perioada comunista si in perioade instabile din punct de vedere economic.
In total, 39 de rute noi sunt programate pe orarul de zbor al diviziei mediu-curier a Air France, urmand ca zborurile long-curier sa fie anuntate cat de curand. Rutele sezoniere se adauga celor deja operate de Air France, companie ce a reluat peste 80% dintre zborurile din reteaua sa normala inca din iunie anul trecut.
De pe Charles de Gaulle se va zbura din aceasta vara si spre Tangier si Agadir (Maroc), Monastir (Tunisia), Valletta (Malta), Las Palmas (Insulele Canare, Spania), Corfu si Rodos (Grecia) incepand cu 5 iulie, iar de pe aeroportul Orly spre Bari (Italia) din 31 mai, spre Ibiza (Spania) si Alger, denumit si orasul alb-albastru din Algeria din 28 iunie. Rute noi au fost anuntate si de pe alte aeroporturi din Franta, precum cel din Marsilia, de unde se va zbura spre Catania (Italia) din 26 iunie si spre Corfu (Grecia) din 19 iulie. De pe aeroportul din Nisa vor fi operate zboruri spre Londra si Tunisia din 28 iunie.
Inainte de a efectua o calatorie, Air France le recomanda pasagerilor sai sa verifice cerintele de intrare si de calatorie pentru tarile de destinatie si de tranzit. Acestea fac subiectul unor schimbari frecvente pe fondul epidemiei COVID-19.
De altfel, grupul Air France-KLM a anuntat luni succesul majorarii sale de capital, un pas in planul de sprijin pentru grupul aerian coplesit de criza Covid-19, potrivit AFP. Din cei 1,036 miliarde de euro stransi, peste 593 de milioane euro vor proveni de la statul francez, care isi va dubla cota actiunilor la 28,6%, potrivit cifrelor publicate intr-un comunicat de presa al companiei franco-olandeze. Pe 6 aprilie, guvernul francez fusese deja de acord sa converteasca 3 miliarde de euro de imprumuturi directe – acordate la inceputul crizei sanatatii – in cvasi-capitaluri proprii pentru a reduce datoria Air France-KLM si a-i permite sa revina la finantarea de pe pietele internationale.
Redam integral comunicatul Air France:
In contextul relaxarii restrictiilor si redeschiderii treptate a granitelor, compania aeriana Air France, cel mai longeviv operator pe ruta Bucuresti-Paris, anunta consolidarea programelor de zbor si cresterea graduala a frecventelor curselor. Astfel, pentru vara aceasta, Air France confirma nu mai putin de 80 de rute sezoniere, dintre care 22 sunt chiar destinatii noi, dat fiind ca preferintele turistilor sunt in continua schimbare, iar destinatiile de city break-uri, de exemplu, au fost inlocuite in mare parte cu vacantele la plaja.
Pana la 17 zboruri saptamanale Bucuresti – Paris in aceasta vara
Compania aeriana Air France zboara in prezent de 8 ori pe saptamana intre aeroportul Paris Charles de Gaulle si aeroportul Bucuresti Henri Coanda, urmand ca frecventa zborurilor sa creasca succesiv la 15, respectiv 17 curse saptamanale in perioada 5 iulie – 8 august 2021.
„Ruta aeriana Bucuresti – Paris este una dintre cele mai vechi si longevive optiuni de zbor pentru romani. Am operat in perioada comunista, in perioade instabile din punct de vedere economic si am operat si in timpul pandemiei. A venit insa vremea sa crestem numarul de zboruri si sa depasim operatiunile „de avarie”. Comunitatea franceza de business, calatori frecventi pe aceasta ruta, dar si romanii care lucreaza si studiaza in Franta, vor avea in aceasta vara un numar sporit de optiuni de zbor”, a declarat Razvan Radut, Country Sales Manager Air France KLM Romania si Bulgaria.
De pe Charles de Gaulle se va zbura din aceasta vara si spre Tangier si Agadir (Maroc), Monastir (Tunisia), Valletta (Malta), Las Palmas (Insulele Canare, Spania), Corfu si Rodos (Grecia) incepand cu 5 iulie, iar de pe aeroportul Orly spre Bari (Italia) din 31 mai, spre Ibiza (Spania) si Alger, denumit si orasul alb-albastru din Algeria din 28 iunie.
Rute noi au fost anuntate si de pe alte aeroporturi din Franta, precum cel din Marsilia, de unde se va zbura spre Catania (Italia) din 26 iunie si spre Corfu (Grecia) din 19 iulie. De pe aeroportul din Nisa vor fi operate zboruri spre Londra si Tunisia din 28 iunie. In total 39 de rute noi sunt programate pe orarul de zbor al diviziei mediu-curier a Air France, urmand ca zborurile long-curier sa fie anuntate cat de curand.
Rutele sezoniere se adauga celor deja operate de Air France, companie ce a reluat peste 80% dintre zborurile din reteaua sa normal inca din iunie anul trecut.
Air France permite pasagerilor sai sa schimbe gratuit datele de zbor pana la 31 decembrie 2021
Reprezentantii Air France au tinut sa puncteze ca oricare dintre aceste curse poate fi modificata si ramane supusa restrictiilor in vigoare in fiecare tara si regiune deservita. Astfel, inainte de a efectua o calatorie, Air France recomanda pasagerilor sai sa verifice cerintele de intrare si de calatorie pentru tarile de destinatie si de tranzit. Acestea fac subiectul unor schimbari frecvente pe fondul epidemiei COVID-19.
Astfel, pentru a isi proteja pasagerii de eventualele neplaceri cauzate de schimbarile aduse de COVID, politica comerciala a Air France a devenit mult mai flexibila si presupune schimbarea gratuita a datelor de calatorie, precum si rambursarea integrala a banilor in cazul anularii ori oferirea unui voucher bonus in baza caruia pot fi achizitionate bilete si servicii pe alte destinatii. Chiar si acest voucher poate fi ulterior transformat in bani in cazul in care nu va fi folosit de catre pasageri.
Masuri de distantare sociala si igiena sporite in aeroporturi si la bordul aeronavelor Air France
Toate zborurile Air France sunt operate inca din prima zi de la reluarea lor in conditii extinse de igiena pe tot parcursul procesului de check-in, imbarcare, derulare a zborului si debarcare. Purtarea mastii este obligatorie in aeroport si la bordul aeronavei, toate suprafetele cu care intra in contact pasagerii, cum ar fi cotierele, mesele, ecranele sunt temeinic dezinfectate inainte de fiecare zbor, iar pentru a limita interactiunea intre echipaj si pasageri, serviciul in cabina este limitat si sunt folosite produse ambalate individual.
De asemenea, aerul din cabina este reinnoit la fiecare 3 minute, iar sistemul de reciclare a aerului de la bordul aeronavele Air France este echipat cu filtre HEPA, filtre de aer cu eficienta ridicata identice cu cele utilizate in salile de operatie din spitale.
Despre Air France
Air France este o companie aeriana globala franceza, recunoscuta pentru standardele ridicate de calitate si o atitudine atenta fata de pasageri. Aceasta transforma zborul intr-un moment de placere si relaxare in toate segmentele sale zilnice din Franta, Europa si din intreaga lume.
Air France-KLM este grupul lider de piata pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa. Ofera clientilor sai acces la o retea care acopera 314 destinatii in 116 tari datorita companiilor Air France, KLM Royal Dutch Airlines si Transavia. Cu o flota de 548 de aeronave si 101,4 milioane de pasageri transportati in 2018, Air France-KLM opereaza pana la 2.300 de zboruri zilnice, in principal prin hub-urile din Paris-Charles de Gaulle si Amsterdam-Schiphol.
Programul Flying Blue este unul dintre programele de fidelitate lidere in Europa, cu peste 15 milioane de membri.
Impreuna cu partenerii sai, Delta Air Lines si Alitalia, Air France-KLM opereaza cel mai mare joint-venture trans-Atlantic, cu peste 275 zboruri zilnice. Air France si KLM sunt companii membre ale aliantei globale SkyTeam, care numara 19 companii aeriene membre si care ofera pasagerilor din intreaga lume acces la o retea globala de peste 14.500 de zboruri catre peste 1.150 de destinatii din 175 de tari.