Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va investi 44,5 milioane de lei pentru modernizarea statiei de cale ferata Bartolomeu, proiect ce presupune executia unor lucrari de infrastructura si suprastructura CF si inlocuirea unui numar de sapte aparate de cale uzate, marind astfel siguranta transportului. Totodata se va reface platforma statiei, a zonelor adiacente si refacerea retelei de apa pluviala.
Potrivit proiectului de Hotarare pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Modernizare peroane in statia CF Bartolomeu, refacere platforma statiei si zonele adiacente”, lungimea liniilor din statii propuse pentru reparatii este de 4,958 kilometri, iar lucrarile vor dura 10 luni.
„Proiectul de modernizare in statia CF Bartolomeu (situata pe linia CF 205 Brasov – Podu Olt la km 4+151) isi propune sa imbunatateasca conditiile de circulatie feroviara prin ridicarea nivelului si latirea peroanelor in conformitate cu legislatia nationala si europeana, reconfigurarea dispozitivului de linii CF existent prin executia unor lucrari de infrastructura si suprastructura CF, inlocuirea unui numar de sapte aparate de cale uzate din statie (nr. 5, 7, 15, 17, 14, 18 si 20) cu aparate de cale noi, marind siguranta transportului si refacerea platformei statiei, a zonelor adiacente si refacerea retelei de apa pluviala”, potrivit descrierii pe scurt a reglementarii.
Finantarea investitiei se va realiza cu fonduri de la bugetul de stat
Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 44,497 milioane de lei, iar finantarea se realizeaza din fonduri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
„Realizarea lucrarii face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung cuprinsa in Master Planul General de Transport aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 666 din 14 septembrie 2016 ce are ca obiectiv asigurarea conditiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil si sigur, preocupare esentiala pentru dezvoltarea economica a Romaniei. In acest sens, in vederea imbunatatirii infrastructurii de transport sunt cuprinse programe de reparatii si reinnoiri pentru recuperarea deficitului de intretinere si reparatii capitale aferente elementelor ce alcatuiesc infrastructura feroviara”, se mentioneaza in nota de fundamentare care insoteste proiectul de act normativ.
Se urmareste realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul International Brasov Ghimbav
Conform documentului, in prezent, SRCF Brasov urmeaza sa deruleze si proiectul de realizare a conexiunii feroviare la Aeroportul International Brasov Ghimbav, aflat la stadiul de intocmire a studiului de fezabilitate.
„Prin caietul de sarcini s-a cerut Consultantului sa identifice cea mai buna alternativa privind realizarea legaturii dintre reteaua feroviara existenta si AIBG. Una dintre variantele care trebuie luate in calcul in cadrul SF-ului este realizarea unei linii duble, neelectrificate si centralizate in statia Bartolomeu, dar cu racordare din linia magistrala 200, cap Y, tocmai ca sa nu afecteze lucrarile preconizate a se realiza la liniile din incinta statiei. Daca se va considera ca aceasta varianta ar fi cea fezabila, eventualele modificari necesare in instalatiile SCB vor fi cuprinse in proiectul de realizare a legaturii feroviare la Aeroportul International Brasov Ghimbav”, se arata in nota.
Prin realizarea acestui obiectiv de investitii de utilitate publica de interes national se va realiza: ocuparea si atragerea fortei de munca pe perioada executiei lucrarilor; atragerea transportului international de marfuri pe sectiunea de cale ferata; crearea unei conexiuni modernizata pentru transportul de calatorilor la Aeroportul International Brasov Ghimbav; dezvoltarea economica si sociala a zonei; reducerea poluarii; reducerea numarului de accidente.
Finalizarea acestui obiectiv duce la imbunatatirea conditiilor mediului de afaceri, deplasarea calatorilor si transportul de marfuri pe acest tronson devenind atractiv, spune documentul. In plus, lucrarile proiectate au o influenta benefica asupra calitatii mediului prin reducerea poluarii fonice si a noxelor eliminate de mijloacele de transport auto, se mai spune in document.