LEGEA NOII COMPANII DE INVESTITII RUTIERE A FOST ADOPTATA IN PARLAMENT – Ministrul Transporturilor Catalin Drula: „Nu infiintam o noua companie care sa consume bani publici. Sursa de finantare a CNIR va fi o cota parte din veniturile realizate prin rovinieta”

Ministrul Transporturilor Catalin Drula (foto) a facut miercuri, 10 martie 2021, anunutul: Legea privind infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere a fost aprobata de Parlamentul Romaniei, la cinci ani dupa adoptarea Ordonantei de urgenta privind CNIR. Intr-un anunt publicat pe pagina sa de Facebook, Catalin Drula precizeaza ca prin infiintarea acestei institutii proiectele de investitii in autostrazi si drumuri expres noi vor intra in linie dreapta, subliniind ca „anul 2021 reprezinta debutul deceniului infrastructurii in Romania”.

In postarea sa, Catalin Drula puncteaza ca institutia nou infiintata nu va avea scopul de a consuma banii publici, ci va avea ca sursa de finantare o cota parte din veniturile realizate prin rovinieta.

Catalin Drula face call de CV-uri pentru CNIR

Odata cu infiintarea acesteia, Catalin Drula a adresat si nu apel public pentru angajarea unor persoane care „sa se implice imediat in administrarea si conducerea companiei CNIR (membri in consiliul de administratie/director general/director financiar)”.

Pentru aceasta, este necesar ca „acest call de CV-uri pentru managementul initial (termenul legal este „provizoriu”, conform OUG 109) nu este necesar, in mod normal alegerea fiind la latitudinea conducatorului autoritatii tutelare”.

Pentru a exista totusi o baza de selectie cat mai larga, ministrul Catalin Drula, „garantand profesionalismul in acest proces” precizeaza ca „ne dorim” pentru aceste posturi:

– experienta in guvernanta / managementul corporativ,

– intelegerea domeniului de investitii rutiere,

– abilitate de planificare strategica, organizare eficienta a structurii,

– orientare catre rezultate, avand in vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investitii,

– mentalitate de „startup”.

Iata postarea ministrului Catalin Drula:

„Au trecut cinci ani de la adoptarea unei Ordonante de Urgenta, care prevedea infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere. Din pacate, in tot acest amar de vreme, compania – desi existenta pe hartie – nu a fost operationalizata.

Dar astazi anunt cu mare bucurie ca aceasta companie, vitala pentru capacitatea administrativa de a derula proiecte de investitii in autostrazi si drumuri expres noi, se naste cu adevarat.

Operationalizarea CNIR este unul dintre punctele prevazute expres in programul de guvernare al coalitiei PNL-USRPLUS-UDMR si iata ca, la doar 3 luni de la preluarea mandatului, putem anunta acest succes catre opinia publica.

Am spus ca anul 2021 reprezinta debutul deceniului infrastructurii in Romania. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele.

Iar noua companie va veni sa consolideze resursa umana din sistem: oamenii profesionişti, experţii, managerii de proiect, inginerii si proiectanţii care sa gestioneze aceste proiecte şi sa se asigure ca se livreaza la timp.

Nu infiintam o noua companie care sa consume bani publici din bugetul de stat in plus. Sursa de finantare a CNIR va fi o cota parte din veniturile realizate prin rovinieta.

Si am ajuns la momentul in care fac un apel catre toti profesionistii din sistemul public si din cel privat sa se alature echipei noastre.

Cautam prin acest apel public persoane care sa se implice imediat in administrarea si conducerea companiei CNIR (membri in consiliul de administratie/director general/director financiar).

Subliniez ca acest call de CV-uri pentru managementul initial (termenul legal este „provizoriu”, conform OUG 109) nu este necesar, in mod normal alegerea fiind la latitudinea conducatorului autoritatii tutelare. Dar ne dorim sa avem o baza de selectie cat mai larga si garantam profesionalism in acest proces.

Ce ne dorim:

experienta in guvernanta / managementul corporativ,

intelegerea domeniului de investitii rutiere,

abilitate de planificare strategica, organizare eficienta a structurii,

orientare catre rezultate, avand in vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investitii,

mentalitate de „startup”.

Viitorul management va trebui, in prima faza, sa construiasca echipa, sa structureze compania si sa creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al Romaniei.

Asteptam inscrierile (CV/scrisoare de intentie) la urmatoarea adresa: cnir@mt.ro

Odata cu operationalizarea companiei incepe ceea ce mie imi place sa numesc „o noua aventura frumoasa”.

Si imi doresc ca, peste doua sau trei decenii, cand ne uitam inapoi la perioada 2020-2030, sa ajungem sa o numim colocvial „anii aia in care s-au facut autostrazile”.

Redam in continuare comunicatul Ministerului Transporturilor privind Compania Nationala de Investitii Rutiere:


„Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta ca, dupa mai multi ani de la propunerea oficiala de infiintare a Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR), actul normativ privind operationalizarea acestei companii, fost adoptat astazi de catre Parlament. Dupa parcurgerea etapelor procedurale aceasta Companie, care va functiona sub autoritatea MTI, isi va desfasura, in mod real, activitatea pentru care s-a dorit a fi infiintata.


Astfel, prin adoptarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania-S.A. si infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere S.A., au fost create toate instrumentele legale care permit operationalizarea acestei companii atat de necesara pentru dezvoltarea proiectelor majore de infrastructura ale Romaniei.


C.N.I.R. se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesitatilor de deplasare a cetatenilor si de circulatie a marfurilor in conditii de siguranta, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeana si asigurarea confortului in trafic. Masura de infiintare a C.N.I.R va conduce la dezvoltarea pe termen lung a retelei trans-europene de transport (TEN-T), pentru functionarea optima a pietei interne comunitare, in stransa legatura cu realizarea obiectivelor strategiei europene privind cresterea economica.


Totodata, amintim faptul ca operationalizarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere este unul dintre punctele asumate de Executiv ce a fost prevazut in Programul de guvernare.


In conformitate cu bunele practici promovate pentru transparentizarea procedurilor de desemnare a membrilor provizorii de la nivelul structurilor de conducere ale CNIR, cei interesati sunt invitati sa trimita CV-urile la adresa de e-mail cnir@mt.ro.


„Astazi anunt cu mare bucurie ca aceasta companie, vitala pentru capacitatea administrativa de a derula proiecte de investitii in autostrazi si drumuri expres noi, se naste cu adevarat. Operationalizarea CNIR este unul dintre punctele prevazute expres in programul de guvernare al coalitiei PNL-USRPLUS-UDMR si iata ca, la doar 3 luni de la preluarea mandatului, putem anunta acest succes catre opinia publica. Am spus ca anul 2021 reprezinta debutul deceniului infrastructurii in Romania. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele. Noua companie va veni sa consolideze resursa umana din sistem: oamenii profesionisti, expertii, managerii de proiect, inginerii si proiectantii care sa gestioneze aceste proiecte si sa se asigure ca se livreaza la timp. Nu infiintam o noua companie care sa consume bani publici din bugetul de stat in plus. Imi doresc persoane cu experienta in guvernanta / managementul corporativ, intelegerea domeniului de investitii rutiere, abilitate de planificare strategica, organizare eficienta a structurii, orientare catre rezultate, avand in vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investitii. Managementul CNIR va trebui sa construiasca echipa, sa structureze compania si sa creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al Romaniei”, a subliniat ministrul Catalin Drula”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.