INFRASTRUCTURA, NEPREGATITA PENTRU MASINILE ELECTRICE – Romanii, interesati cumpere masini hibrid, dar sceptici in privinta infrastructurii

Peste o jumatate dintre romani declara ca ar lua in considerare sa achizitioneze o masina hibrid, iar 28% isi exprima dorinta de a trece la cea electrica. 85% dintre romani considera ca tara noastra nu este pregatita ca infrastructura pentru masinile electrice. Doar 21% dintre oameni declara ca vor ramane mereu la masina pe diesel sau benzina, se arata intr-un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

8 din 10 romani si-ar dori sa treaca la o masina electrica sau hibrid in viitor, insa cred ca Romania nu este pregatita cu infrastructura necesara.

In 2019, datele la nivel international aratau faptul ca masinile particulare polueaza cel mai mult prin emiterea de 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european (in 2019). In 2020, Europa avea 51 de milioane de masini diesel, potrivit Federatiei Europene pentru Transport si Mediu.

Desi directivele Uniunii Europene obliga la actiuni in vederea combaterii schimbarilor climatice, reducerii poluarii si promovarii surselor alternative de energie, schimbarile la nivel local par sa fie lente sau inexistente, se arata in studiul publicat marti, 2 martie, de Reveal Marketing Research

Iata care sunt principalele concluzii ale studiului:

  • Desi romanii cred ca o masina poate sa functioneze mai bine de 10 ani, 37% declara ca o schimba, in medie, o data la 3-5 ani
  • Un procent semnificativ afirma ca au schimbat 1-2 masini de cand sunt soferi (43%). Desi majoritatea oamenilor (63%) sunt de parere ca o masina noua poate avea o durata de viata optima de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al soferilor care au schimbat 3-5 masini in decursul celor 15 ani de cand conduc.
  • 8 din 10 romani si-ar dori sa treaca la o masina electrica sau hibrid in viitor, insa sunt de parere ca Romania nu este pregatita cu infrastructura necesara
  • Este remarcabil procentul celor deschisi la ideea de a trece in viitor la o masina electrica sau hibrid – 79% dintre romani, avand in vedere ca la nivel european, deja exista aproximativ 1,8 milioane de astfel de vehicule inmatriculate (la final de 2019, potrivit Comisiei Europene).
  • Dintre cei 79% – 28% declara ca ar lua in considerare sa achizitioneze o masina electrica, iar jumatate dintre romani (51%) isi exprima dorinta de a trece la varianta hibrid.
  • Principalul beneficiu al masinilor electrice este diminuarea poluarii, mentionat de 73% dintre romani, urmat de eficienta din punct de vedere al costurilor mentionata de 17% dintre oameni. Caracterul modern si inovativ este mai putin important pentru romani, astfel ca doar 9% dintre ei il considera drept un beneficiu.
  • In ceea ce priveste orizontul de timp, 58% dintre romani cred ca vor face tranzitia la o masina mai prietenoasa cu mediul in urmatorii 3 sau 5 ani.
  • Romania nu este pregatita ca infrastructura pentru soferii acestor masini, considera 85% dintre romani, desi ei si-ar dori sa conduca in viitorul apropiat o masina electrica.
  • Doar 5% dintre romani sunt de parere ca tara noastra este suficient de pregatita pentru acest tip de abordare sustenabila. Este posibil ca tocmai din acest motiv, unii soferi sa nu isi doreasca sa renunte la masinile cu carburant conventional.
  • 21% dintre romani considera chiar ca vor ramane mereu la masina pe diesel sau benzina, in special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) si nu se gandesc la tranzitia catre masina electrica/hibrid.

Datele arata ca oamenii sunt pesimisti si in ceea ce priveste capacitatea Romaniei de a lua masuri in urmatorii 3 ani spre a imbunatati infrastructura pentru masinile electrice – 79% dintre ei spun ca tara noastra va fi in continuare nepregatita. Aceasta este o oportunitate, insa, pentru brandurile care pot contribui la imbunatatirea infrastructurii prin initiative in sprijinul oamenilor dispusi sa investeasca in masini electrice. Este important, totodata, ca brandurile sa comunice in acest sens.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Articolul precedentZBORURI ANULATE – Zeci de mii de clienti Vola.ro au recuperat in total 5,5 milioane de euro dupa anularea curselor aeriene in 2020
Articolul următorVOLVO C40 RECHARGE – Noua masina electrica de la Volvo a fost prezentata public. Volvo vrea sa devina o marca exclusiv electrica

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.