Constructorul spaniol Azvi care se ocupa de modernizarea DN73 Pitesti – Campulung- Brasov a reziliat contractul cu statul si l-a dat in judecata. Astfel, lucrarea de infrastructura a ramas fara constructor chiar la jumatatea executiei, asa cum afirma chiar ministrul Transporturilor Catalin Drula ca raspuns la o interpelare parlamentara.
Solicitarea de reziliere a contractului „Modernizare DN 73 Pitesti – Campulung – Brasov”, inaintata de catre Asocierea AZVI SA – STRACO GRUP SRL – TRACTEBEL ENGINEERING SA, vine la noua ani de la semnarea acestuia, lucrarile fiind finalizate in proportie de 49,82%.
Solicitarea de reziliere a contractului cu statul roman a fost transmisa de constructor in vara anului trecut, se arata intr-un raspuns al mininstrului Transporturilor Catalin Drula, la o interpelare a deputatului PNL de Arges Danut Bica, publicat pe siteul Camerei Deputatilor.
Mai mult, constructorul a chemat Compania de Drumuri la Tribunalul Bucuresti pentru constatarea rezilierii si solicitarea de pretentii financiare, se mai arata in raspunsul transmis de Drula in ianuarie 2021. Dosarul nr. 16875/ 3/2020 a fost inregistrat in iulie 2020, iar despagubirile cerute de constructor pot fi calculate in functie de taxa judiciara de timbru, pentru care acesta a si cerut acordarea de facilitati.
Iata solutia pronuntata de Tribunalul Bucuresti in urma sedintei din 29 septembrie 2020 in privinta solicitarii privind taxa judiciara:
„Admite cererea de acordare a facilitatilor la plata taxei judiciare de timbru. Reduce cuantumul taxei judiciare de timbru la suma de 1.000.000 lei, a carei plata o esaloneaza pe o durata de 24 luni. Reclamanta va achita lunar, in perioada 30.11.2020-30.11.2020, suma de 41.666,66 lei. Cu drept de reexaminare in termen de 5 zile de la comunicare. Pronuntata in sedinta publica”
Urmatorul termen in dosar este programat pentru 16 februarie 2021.

Potrivit informatiilor privind stadiul lucrarilor pe DN73 de pe site-ul Companiei de Drumuri, a fost receptionat un sector de 28,85 km.
„Pentru restul sectorului contractul a fost reziliat si se va lansa o procedura de licitatie avand ca obiect actualizarea proiectului pentru rest de executat. Documentatia de atribuire pentru servicii de actualizare proiect se afla in curs de elaborare.”, se arata pe siteul CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, este optimist in ce priveste finalizarea lucrarilor si inainteaza un termen pe care nu il justifica: anul 2023.
Cert este ca in acest moment nu este inca lansata licitatia pentru continuarea lucrarilor, nici macar cea pentru actualizare proiectului.
Contractul pentru reabilitarea celor 103 kilometri din DN73 a fost semnat in iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fara TVA. Ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in 19 mai 2014, potrivit informatiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri. Potrivit ministerului Transporturilor, contractul a fost platit in proportie de 50%.
Iata raspunsul mininstrului Transporturilor Catalin Drula, la o interpelare a deputatului PNL de Arges Danut Bica, din 25 ianuarie 2021:
„Referitor la intrebarea dumneavoastra, formulata in sedinta Camerei Deputatilor cu nr. 11443A/2020 , inregistrata la Departamentul pentru Relatia cu Parlamenlul cu nr. 9201DRP/2020 , avand ca obiect: Modernizare DN 73 Pitesti – Campulung – Brasov , km 13+800·km 42+850; km 54+050 km 128+ 250″, va comunicam urmatoarele:
1. Progresul fizic al lucrarilor realizate, la data de 30. 11.2020, in cadrul Contractului de Modernizare DN 73 Ploiesti Campulung Brasov, km 13+800 – km 42+850, km 54+050 ·km 128+250 (CNAIR, Beneficiarul si Asocierea AZVI SA – STRACO GRUP SRL – TRACTEBEL ENGINEERING SA, Executantul), este de 49,82%.
2. La data prezentei, situatia platilor catre constructor se situeaza la 51% din valoarea Contractului.
3. ln data de 13.07.2020, Executantul Asocierea AZVl S.A – S.C STRACO GRUP S.R.L TRACTEBEL ENGINEERING S.A. a transmis declaratia de reziliere a Contractului nr. 62/ 05.07.2011 ·„Modernizare DN 73 Pitesti Campulung Brasov , km 13+800 km 42+850, km 541050 – km 128+250”. Iar mai apoi cererea de chemare in judecata (Dosar nr. 16875/ 3/2020, aflat pe rolul Tribunalului Bucuresti, Sectia a -VI -a Civila), avand ca obiect constatarea rezilierii contractului, conform declaratiei de reziliere si solicitarea de pretentii financiare.
In data de 14.10.2020 a fost efectuata receptia la terminarea lucrarilor doar pentru sectorul km 13+800 – km 42 +850 din cadrul Contractului nr. 62/05.07.2011, cu exceptia Pod km 40+049,09 peste Valea Pechii la Schitu Golesti si Pod km 41+963,84, peste scurgere la Campulung.
ln prezent, Executantul a finalizat masurile pentru conservarea si punerea in siguranta a lucrarilor si pentru protejarea vietii sau proprietatii dispuse de catre Inginer.
Totodata, s-a solicitat Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Brasov, cat si Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucuresti, preluara amplasamentului si realizarea demersurilor necesare pentru actualizarea documentatiei tehnice si intocmirea documentatiei de atribuire pentru restul de executat, astfel incat obiectivul sa fie finalizat in luna decembrie 2023”.
