Lucrarile pe loturile 2 Sud si 2 Nord merg bine. Constructorul roman UMB a asternut primii 2 km de asfalt pe Lotul 2 al A0 Nord, iar lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de 8%. In acelasi timp, lotul 2 al A0 Sud este in grafic si a ajuns la un progres al lucrarilor de 65%.
”UMB a asternut primii 2 km de asfalt pe Lotul 2 al A0 Nord. La ora actuala lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de 8%, in conditiile in care activitatile de constructie in santier au inceput anul acesta in luna august. In ritmul actual, constructorul roman poate finaliza lucrarile inainte de termenul contractual – 16.06.2024”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Cei 19 km ai lotului 2 al A0 Nord vor face legatura intre DN1 si A3, iar pana la finalizarea lotului 3, circulatia va fi descarcata temporar in DJ100.
De asemenea, lotul 2 al autostrazii de centura Bucuresti A) are un progres fizic al lucrarilor de 64,76%, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
”Lotul 2 al Autostrazii de Centura Bucuresti A0 are un progres fizic al lucrarilor de 64,76%. La inceputul saptamanii viitoare se va devia traficul rutier pe varianta de circulatie provizorie la DN6 pentru montarea grinzilor pe pasajul pe autostrada peste DN6.S-au finalizat toate cele 37 podete pe traseul lotului. S-a executat montarea a 554 grinzi, din totalul de 811 aferente tuturor podurilor si pasajelor Lotului II”, spune Scriosteanu.
Se executa lucrari de umpluturi si consolidari pentru drum si se realizeaza stratul de forma si stratul de fundatie din balast si BSC. Pana in prezent, s-au executat 1,2 milioane metri cub de umpluturi, 55.000 metri cub de strat de forma, 115.000 metri cub de strat de fundatie din balast si 30.000 metri cub de BSC.
”Aceasta lucrare se afla in graficul de executie contractat si asumat de catre antreprenor”, precizeaza Scriosteanu.
Se asterne mixtura asfaltica cu strat de baza AB 31,5 si mixtura asfaltica cu strat de legatura BAD 22,4, sector experimental.
”Se executa instalarea stalpilor prefabricati la pasajele peste autostrada. Se executa sferturi de con din BSC. Se executa rampele aferente pasajelor peste autostrada. Se lucreaza la Centrul de Intretinere si Coordonare, la parcarile de scurta durata, iluminat, santuri, sisteme ITS, bazine de retentie si drumuri de intretinere”, adauga oficialul.
Se lucreaza la montarea predalelor prefabricate pentru podurile aferente.
Se lucreaza la armarea, cofrarea si betonarea placii de suprabetonare aferenta podurilor.
Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 Pan-European, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.
Lotul II Sud al Autostrazii de Centura Bucuresti A0 are o lungime de aproape 15 km, iar din toamna anului 2020 se lucreaza pe toata lungimea autostrazii, pe raza localitatilor Bragadiru, Magurele, Jilava, Darasti, 1 Decembrie, Vidra si Cornetu.