Indicatorii tehnico-economici pentru constructia Autostrazii Focsani – Bacau (sector al A7) au fost aprobati astazi de Guvern.
Astfel contractele pentru inca 98,9 km din autostrada Moldova vor putea intra rapid in licitatie, dupa ce Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aproba Proiectul Tehnic pentru toate cele 3 tronsoane ale autostrazii:
– Tronson 1 (Focsani – Domnesti Targ): 35,60 km
– Tronsonul 2 (Domnesti Targ – Racaciuni): 38,78 km
– Tronsonul 3 (Racaciuni – Municipiul Bacau): 24,52 km
Pe traseul autostrazii Focsani-Bacau urmeaza sa fie construite:
-91 de poduri si pasaje
-5 noduri rutiere
-10 spatii de servicii
-3 Centre de Intretinere si Coordonare
Autostrada Moldova (A7) va avea o lungime de aproximativ 320 km intre Ploiesti si Pascani, iar constructia ei, estimata la 24,29 de miliarde de lei (fara TVA), va fi finantata prin PNRR.
Pana acum pe sectorul Ploiesti-Buzau (cu o lungime totala de 63,25 de km) au fost semnate contractele pe primele doua loturi, iar contractul pentru cel de al treilea lot urmeaza sa fie semnat in scurt timp, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru sectorul Bacau-Pascani, CNAIR a transmis deja spre validare la ANAP documentatiile pentru atribuirea contractelor necesare constructiei celor 3 loturi cu o lungime de 77,39 km.
Sectorul Buzau – Focsani, (82,44 km), format din patru tronsoane, este in faza evaluarii ofertelor depuse.
A7, care va fi practic coloana vertebrala a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas facut in ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economica a acestei zone.