Compania Nationala de Cai Ferate โCFRโ SA si Asocierea ISPCF SA – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul pentru elaborarea ๐ ๐ก๐ข๐๐๐ข๐๐ข๐ ๐๐ ๐๐๐ง๐๐๐๐๐๐ก๐๐ก๐ ๐๐๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐งa๐๐๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐ s๐ ๐๐๐ ๐ก๐๐๐t๐๐๐๐๐ ๐๐๐ ๐ถ๐๐๐๐๐๐ฅ๐ข๐ ๐น๐๐๐๐ฃ๐๐๐ ๐ต๐ข๐๐ข๐๐s๐ก๐ (605,7 ๐๐), conform standardelor europene si cerintelor tehnice de interoperabilitate la nivelul retelei feroviare romanesti.
โModernizarea infrastructurii feroviare si implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucurestiului, asigurand un timp de parcurs mult mai redus si fara opriri pentru transportul de marfa, precum si un volum de marfuri crescut, comparativ cu situatia actualaโ, arata CFR SA.
Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar Bucuresti, cu o lungime desfasurata a liniilor de cale ferata de aproximativ 605,700 km, cuprinde urmatoarele zone de analiza si dezvoltare:
โฆ ๐๐ฐ๐ฎ๐ฑ๐ญ๐ฆ๐น๐ถ๐ญ ๐๐ฆ๐ณ๐ฐ๐ท๐ช๐ข๐ณ ๐๐ถ๐ค๐ถ๐ณ๐ฆs๐ต๐ช ๐๐ฐ๐ณ๐ฅ (156,055 ๐ฌ๐ฎ);
โฆ ๐๐ฏ๐ฆ๐ญ๐ถ๐ญ ๐๐ฆ๐ณ๐ฐ๐ท๐ช๐ข๐ณ ๐๐ถ๐ค๐ถ๐ณ๐ฆs๐ต๐ช (316,323 ๐ฌ๐ฎ);
โฆ ๐๐ฐ๐ฏ๐ฆ๐น๐ช๐ถ๐ฏ๐ช๐ญ๐ฆ ๐ค๐ถ ๐๐ฏ๐ฆ๐ญ๐ถ๐ญ ๐๐ฆ๐ณ๐ฐ๐ท๐ช๐ข๐ณ ๐๐ถ๐ค๐ถ๐ณ๐ฆs๐ต๐ช (133,348 ๐ฌ๐ฎ).
Valoarea contractului este de 20.742.050 RON (fara TVA). Sursa de finantare este Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.
Contractul are o durata de 21 de luni.
Obiectivul general al proiectului de referinta este de a identifica solutiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar Bucuresti (infrastructura, echipamente tehnice, sisteme de operare si de siguranta feroviara etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar Bucuresti Nord, in vederea asigurarii interoperabilitatii depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar Bucuresti cu reteaua feroviara TEN-T, in conformitate cu Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 si Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.
O atentie deosebita se va acorda Complexului Feroviar Bucuresti Nord, care deserveste cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizata pentru a identifica cererea potentiala de trafic si functionalitatile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de calatori sau ca by-pass pentru traficul de marfa pe Inelul Feroviar Bucuresti etc.) pentru fiecare linie/statie care face parte din Nodul Feroviar Bucuresti, precum si strategia optima de functionare si exploatare a retelei feroviare a Complexului, atat pentru trenurile de pasageri, cat si pentru cele de marfa, precizeaza CFR.
Obiectivele specifice investitiei sunt:
– imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei feroviare la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti;
– eficientizarea managementul traficului pentru transportul de marfuri la nivelul retelei feroviare nationale;
– prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban intre diferitele zone ale regiunii Bucuresti-Ilfov;
– decongestionarea traficului rutier in Municipiul Bucuresti si implicit reducerea factorului poluant.