Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA si Asocierea ISPCF SA – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul pentru elaborarea 𝑠𝑡𝑢𝑑𝑖𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑓𝑒𝑧𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑎𝑟 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧a𝑟𝑖𝑖 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑖𝑙𝑜𝑟 s𝑖 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑎𝑙𝑎t𝑖𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝐶𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑥𝑢𝑙 𝐹𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟 𝐵𝑢𝑐𝑢𝑟𝑒s𝑡𝑖 (605,7 𝑘𝑚), conform standardelor europene si cerintelor tehnice de interoperabilitate la nivelul retelei feroviare romanesti.
”Modernizarea infrastructurii feroviare si implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucurestiului, asigurand un timp de parcurs mult mai redus si fara opriri pentru transportul de marfa, precum si un volum de marfuri crescut, comparativ cu situatia actuala”, arata CFR SA.
Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar Bucuresti, cu o lungime desfasurata a liniilor de cale ferata de aproximativ 605,700 km, cuprinde urmatoarele zone de analiza si dezvoltare:
⦁ 𝘊𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘹𝘶𝘭 𝘍𝘦𝘳𝘰𝘷𝘪𝘢𝘳 𝘉𝘶𝘤𝘶𝘳𝘦s𝘵𝘪 𝘕𝘰𝘳𝘥 (156,055 𝘬𝘮);
⦁ 𝘐𝘯𝘦𝘭𝘶𝘭 𝘍𝘦𝘳𝘰𝘷𝘪𝘢𝘳 𝘉𝘶𝘤𝘶𝘳𝘦s𝘵𝘪 (316,323 𝘬𝘮);
⦁ 𝘊𝘰𝘯𝘦𝘹𝘪𝘶𝘯𝘪𝘭𝘦 𝘤𝘶 𝘐𝘯𝘦𝘭𝘶𝘭 𝘍𝘦𝘳𝘰𝘷𝘪𝘢𝘳 𝘉𝘶𝘤𝘶𝘳𝘦s𝘵𝘪 (133,348 𝘬𝘮).
Valoarea contractului este de 20.742.050 RON (fara TVA). Sursa de finantare este Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.
Contractul are o durata de 21 de luni.
Obiectivul general al proiectului de referinta este de a identifica solutiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar Bucuresti (infrastructura, echipamente tehnice, sisteme de operare si de siguranta feroviara etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar Bucuresti Nord, in vederea asigurarii interoperabilitatii depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar Bucuresti cu reteaua feroviara TEN-T, in conformitate cu Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 si Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.
O atentie deosebita se va acorda Complexului Feroviar Bucuresti Nord, care deserveste cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizata pentru a identifica cererea potentiala de trafic si functionalitatile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de calatori sau ca by-pass pentru traficul de marfa pe Inelul Feroviar Bucuresti etc.) pentru fiecare linie/statie care face parte din Nodul Feroviar Bucuresti, precum si strategia optima de functionare si exploatare a retelei feroviare a Complexului, atat pentru trenurile de pasageri, cat si pentru cele de marfa, precizeaza CFR.
Obiectivele specifice investitiei sunt:
– imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei feroviare la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti;
– eficientizarea managementul traficului pentru transportul de marfuri la nivelul retelei feroviare nationale;
– prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban intre diferitele zone ale regiunii Bucuresti-Ilfov;
– decongestionarea traficului rutier in Municipiul Bucuresti si implicit reducerea factorului poluant.