LUCRARI MAJORE PE CALEA FERATA – CFR a lansat o licitatie de peste 8 miliarde lei pentru electrificarea si modernizarea liniei de cale ferata Constanta – Mangalia. Se pregateste electrificarea si reabilitatea si a caii ferate Cluj-Napoca-Oradea- Episcopia Bihor

Compania Nationala de Cai Ferate CFR a transmis catre Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) documentatia de atribuire aferenta proiectarii si executiei celui de al doilea proiect major, finantat din PNRR, electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, in vederea verificarii si validarii.

Valoarea obiectivului de investitii, conform indicatorilor tehnico-economici este de 7,977 miliarde lei fara TVA.

Proiectarea si executia lucrarilor se face pe 4 (patru) loturi, delimitate geografic, respectiv:

Lot 1 Cluj Napoca – Aghires;

Lot 2 Aghires – Poieni;

Lot 3 Poieni – Alesd;

Lot 4 Alesd – Frontiera Ungaria.

De asemenea, CFR a desemnat asocierea Baicons Impex – ISPCF SA castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificarii si modernizarii liniei de cale ferata Constanta – Mangalia (43 km), pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de circulatie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Valoarea totala estimata a contractului este de 12.023.503,80 lei fara TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), capitolul Proiecte electrificare si reabilitare cale ferata, cu perioada de elaborare 2021 – 2030.

Oferta financiara a asociereii Baicons Impex – ISPCF SA a fost de 7.770.000 lei fara TVA (criteriul aplicat fiind „Cel mai bun raport calitate-pret”).

Durata contractului este de 9 luni.

Comunicarile oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitatia deschisa, contractul de achizitie publica urmand a fi semnat de ambele parti (CFR SA si ofertantul castigator), dupa finalizarea perioadei legale de contestatii.

Obiectivele specifice ale programului sunt urmatoarele:

cresterea vitezei de circulatie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;

cresterea numarului de trenuri de calatori, prin imbunatatirea capacitatii de circulatie;

modernizarea/consolidarea/repararea cladirilor, spatiilor destinate serviciilor pentru calatori, a zonei comerciale si asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu mobilitate redusa, handicap vizual, auditiv;

– sistematizarea statiilor CF si lucrari pregatitoare pentru dublarea de viitor;

dublarea tronsoanelor de cale ferata simpla, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent si de viitor o impune;

modernizarea echipamentului de telecomunicatii, inclusiv sistemul de informare a publicului calator;

montarea elementelor de siguranta, rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati, garduri de protectie intre linii etc;

imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene.

Articolul precedentMARIANA IONITA RAMANE IN MINISTERUL TRANSPORTURILOR – Mariana Ionita, cel mai longeviv sef al CNAIR din punct de vedere al duratei unui singur mandat a fost promovata in functia de secretar general la Ministerul Transporturilor
Articolul următorPROBLEME LA O MARE COMPANIE AERIANA LOW-COST – Blue Air isi reduce programul de zbor in lunile ianuarie si februarie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.