Toyota, cel mai mare constructor auto din lume, a anuntat ca intentioneaza sa construiasca o fabrica de baterii pentru vehicule electrice in valoare de 1,3 miliarde de dolari in apropiere de Greensboro, Carolina de Nord (SUA) care va angaja cel putin 1.750 de oameni. Investitia va ajuta cel mai mare producator auto sa isi indeplineasca obiectivele de crestere privinde vanzarile de vehicule electrice in acest deceniu, scrie publicatia Japan Today.
Liderii companiei, guvernatorul Roy Cooper si alti oficiali s-au adunat pentru a dezvalui proiectul pe sute de acri la Megasite-ul Greensboro-Randolph din Liberty, la aproximativ 113 kilometri vest de Raleigh.
Initial, Toyota va primi sau ar putea primi peste 430 de milioane de dolari stimulente in numerar, scutiri de taxe si modernizari ale infrastructurii din partea statului Carolina de Nord si a guvernelor locale daca va indeplini obiectivele de creare de locuri de munca si cele privind investitia, potrivit oficialilor si documentelor.
Producatorul auto japonez a spus ca fabrica va incepe sa produca baterii in 2025.
Anuntul marcheaza o realizare masiva pentru economia din zona Greensboro, care inca are nevoie de locuri de munca dupa ce industria textila veche de generatii din regiune s-a micsorat in anii 1990 si 2000.
Liderii locali lucreaza de cativa ani ca sa convinga o companie atat de mare sa investeasca pe santier. Carolina de Nord a pierdut in fata statului Alabama proiectul pentru o fabrica comuna de productie de automobile Toyota-Mazda in urma cu aproximativ patru ani.
„Lucrurile bune vin pentru cei care asteapta”, a spus Cooper in timpul anuntului de la site-ul propus, spunand ca productia va ajuta Carolina de Nord sa-si atinga obiectivul ca lider al energiei curate.
Fabrica face parte din planul investitional de 3,4 miliarde de dolari pe care Toyota intentioneaza sa le cheltuiasca in SUA in baterii de automobile in urmatorul deceniu. Nu a fost precizat unde vor fi cheltuiti restul de 2,1 miliarde de dolari, dar o parte din acestia probabil vor merge intr-o alta fabrica de baterii.
Toyota va forma o noua companie pentru a conduce noua fabrica impreuna cu Toyota Tsusho, o subsidiara care produce acum o serie de piese pentru producatorul auto. De asemenea, compania va ajuta Toyota sa-si extinda lantul de aprovizionare din SUA, precum si sa-si sporeasca cunostintele despre bateriile auto litiu-ion.
Amplasamentul de langa Greensboro este relativ aproape de multe dintre fabricile de asamblare auto Toyota existente in SUA din Missouri, Kentucky, Indiana, Alabama si Texas. Compania nu a anuntat inca unde va construi vehicule complet electrice pentru vanzare in SUA.
„Carolina de Nord ofera conditiile potrivite pentru aceasta investitie, inclusiv infrastructura, sistemul educational de inalta calitate, accesul la o forta de munca diversa si calificata si un mediu primitor pentru a face afaceri”, a declarat CEO-ul Toyota Motor North America, Ted Ogawa, intr-un comunicat de presa.
Locurile de munca, care se asteapta sa fie create pana in 2029, vor avea salarii medii anuale de peste 62.000 de dolari, potrivit oficialilor de dezvoltare economica.
Compania ar putea primi sute de milioane de dolari in stimulente suplimentare daca este de acord cu o a doua faza a proiectului – una in care Toyota ar cheltui investitii de 3 miliarde de dolari si ar crea peste 3.800 de locuri de munca in total.
Toyota Motor Corp intentioneaza sa vanda 2 milioane de vehicule electrice cu hidrogen si baterii cu emisii zero in intreaga lume pe an pana in 2030. In SUA, compania intentioneaza sa vanda 1,5 milioane pana la 1,8 milioane de vehicule pana in 2030 care sunt cel putin partial electrificate.
In prezent, in SUA, Toyota ofera vehicule cu hidrogen, hibrizi si grupuri motopropulsoare hibride plug-in, dar nu si masini alimentate exclusiv de baterii. Acest lucru a atras critici din partea grupurilor ecologiste care acuza compania ca isi taraste picioarele pe tehnologie.
Toyota spune ca va avea 15 vehicule electrice cu baterie de vanzare la nivel global pana in 2025.
Toyota precizeaza ca vehiculele care functioneaza cel putin partial cu energie electrica reprezinta acum aproximativ un sfert din vanzarile sale din SUA si intentioneaza ca acestea sa creasca la aproape 70% pana in 2030.
La inceputul acestui an, presedintele Joe Biden a primit un angajament din partea industriei auto de a produce vehicule electrice pentru pana la jumatate din vanzarile de vehicule noi din SUA pana in 2030.