AUTOSTRADA UNIRII, FINALIZATA LA IARNA, IN 2030 – Camera Deputatilor a modificat termenele de finalizare a tronsoanelor Ungheni – Iasi -Targu Neamt, si Targu Mures- Targu Neamt

Este oficial! Autostrada Unirii va fi finalizata efectiv la 31 decembrie 2030. O arata proiectul de Lege referitor la aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2020 pentru completarea Legii nr.291/2018 privind aprobarea obiectivului de investitii Autostrada Iasi-Targu Mures, Autostrada Unirii adoptat marti 21 septembrie 2021 de Camera Deputatilor cu 266 de voturi pentru, 0 impotriva si o abtinere.

Astfel, conform amendamentelor admise la votul de marti de Camera Deputatilor, termenul/termenele pentru finalizarea efectiva a constructiei, receptionarea si deschiderea circulatiei pe cele doua tronsoane de autostrada sunt 31 decembrie 2026 pentru tronsonul Ungheni – Iasi – Targu Neamt, respectiv, 31 decembrie 2030 pentru tronsonul Targu Mures- Targu Neamt.

Referindu-se la tronsonul Ditrau-Targu Neamt, km 75 + 000 – km 95 + 000, si a podului peste Prut la Ungheni, inclusiv zona aferenta punctului de trecere a frontierei, conform actului normativ adoptat, termenul va fi de 31 decembrie 2030.

Conform Raportului inlocuitor al Camerei Deputatilor in cuprinsul caruia se regasesc integral amendamentele, proiectul de lege a vizat reglementarea, modificarea si completarea Legii nr.291/2018.

Interventiile legislative au vizat expres completarea actului normativ astfel incat din lege sa reiasa ca faptul ca Autostrada Unirii cuprinde doua tronsoane de autostrada: Autostrada Targu Mures – Targu Neamt si Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni si un pod peste raul Prut in zona Ungheni.

Totodata, se mentioneaza in documentul mai sus indicat, s-a dorit si completarea legii cu un nou articol, respectiv art.41, care sa prevada faptul ca, prin derogare de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvemului nr.57/2007, dezvoltarea obiectivului de investitii Autostrada Unirii, in zona tronsonului Ditrau – Targu Neamt, km.75+000 – km.95+000 si a podului peste Prut in zona Ungheni, inclusiv zona aferenta punctului de trecere a frontierei, este permisa pe raza ariilor naturale protejate de interes national, respectiv pentru acest obiectiv de investitii se va face scoaterea definitiva sau temporara din circuitul agricol si silvic.

Astfel cum este configurata, Autostrada Unirii va avea un total de 311,14 kilometri, repartizati pe doua sectoare, respectiv 100,14 kilometri pe sectorul Ungheni – Iasi -Targu Neamt si 211 kilometri pe sectorul Targu Mures- Targu Neamt.

Proiectantul sectorului Targu Mures – Targu Neamt este INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA si se afla la un stadiu fizic de 52% a fazei de proiectare (studiu de fezabilitate/proiect tehnic), cu o valoare a proiectului de 17.58 milioane lei, fara TVA.

Sectorul Ungheni – Iasi -Targu Neamt este proiectat de SC CONSITRANS SRL, cu o valoare a proiectului de 58,83 milioane lei, fara TVA.

Podul peste Prut de la Ungheni va avea o lungime de un kilometru si se afla in faza de proiectare (realizata de SC EXPERT PROIECT 2002 SRL) inca din 2016, la un stadiu fizic actual de 80%.

Articolul precedentMODIFICARI LA LEGEA RCA – 8 milioane de romani vor fi afectati. Iata ce trebuie sa faca cei care detin polite de asigurare la City Insurance
Articolul următorMERCEDES ACCELEREAZA PROCESUL DE ELECTRIFICARE – Constructorul auto anunta ca lanseaza noi variante electrice la fiecare jumatate de an pana in 2025

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.