Cel mai mare producator auto global, Toyota, se pregateste sa lanseze anul viitor prima sa gama integral electrica. De asemenea, considerat lider in dezvoltarea de baterii pentru vehicule electrice, compania vrea sa reduca costul bateriilor sale cu 30% sau mai mult.
„Vrem sa imbunatatim consumul de energie electrica al vehiculelor, incepand cu modelul Toyota bZ4X”, a afirmat directorul de tehnologie Masahiko Maeda, referindu-se la viitorul SUV compact.
Pana in 2025, Toyota va incepe fabricarea acestor baterii, precizeaza Masahiko Maeda. Producatorul vrea sa foloseasca aceste baterii si la vehiculele electric hibride, cum ar fi Prius.
De asemenea, Toyota Motor Corp a informat ca pana in anul 2030 se asteapta sa cheltuiasca peste 13,5 miliarde de dolari pentru a dezvolta baterii si un sistem de aprovizionare cu baterii, pentru a-si extinde dominatia pe segmentul vehiculelor electrice.
„Cautam cele mai bune materiale pentru a le folosi la baterii”, arata acesta.
Renault vrea ca masinile hibride sa fie interzise din 2035
La randul sau, grupul auto francez Renault va milita impotriva propunerilor Comisiei Europene, vizand interzicerea vehiculelor hibride din 2035, sustinand ca un termen limita mai realist ar presupune prelungirea perioadei de tranzitie cu inca cinci ani, scrie Autocar. Grupul vrea ca 90% din vehiculele pe care le va vinde in 2030 sa fie vehicule electrice pe baterie.
Directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus ca 2040 este o tinta mult mai realista, in special pentru marca Dacia si clientii care pun un accent mai mare pentru accesibilitate.
„In primul rand, vreau sa fiu foarte clar ca nu ne opunem la tranzitie, am fost primii care au vandut vehicule electrice si avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decat orice alt producator„, a spus Gilles Le Borgne.
El spune ca modificarea uzinelor grupului la noile tehnologii nu este un proces simplu, si adaptarea fortei de munca va avea nevoie de timp. Aceasta schimbare nu poate fi facuta peste noapte si un astfel de interval de timp ar fi dificil si chiar mai dificil daca iei in calcul si lantul de furnizori, spune el.
„Dar exista trei motive clare pentru care credem ca prelungirea tranzitiei are sens. Primul, vrem sa fim absolut siguri ca infrastructura este adecvata cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine si nu are sens sa mergem mai repede. In al doilea rand, desi avem incredere absoluta ca dispunem de tehnologia necesara (in conditiile in care vehicule hibride, hibride de tip plug-in si vehicule electrice pe baterie sunt toate disponibile la vanzare in prezent), nu stim daca avem si clientii care doresc si, mai important, si-o pot permite. In cele din urma, si cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta„, a precizat Gilles Le Borgne.
„Cu toate acestea, vreau sa fiu clar: nu militez pentru amanarea termenului limita din motive ce tin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus ca 90% din vehiculele vandute de Renault in 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Daca in cazul Alpine proportia va fi de 100%, in cazul Dacia credem ca va fi mai aproape de 10%. Societatea este construita pe libertatea de miscare insa daca nu este accesibila va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie sa se deplaseze si o marca populara cum este Renault trebuie sa fie capabila sa le ofera o sansa sa faca acest lucru intr-un mod practic si la un pret accesibil„, a adaugat directorul de inginerie de la Renault Group.
Grupul Renault a prezentat recent noul Megane E-TECH Electric, primul model de generatie 2.0 și primul model al aliantei care va beneficia de avantajele noi platforme CMF-EV dedicata vehiculelor electrice.
Noul Mégane E-TECH Electric ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 7,4 secunde. Bateria are doar 110 mm.
Motorul Noului Megane E-TECH Electric este cu totul nou. Dezvoltat in cadrul alianței, acesta este utilizat de diferiții parteneri, cu puține modificari sau deloc. Realizat pe doua sit-uri diferite: in Japonia pentru Nissan și in fabrica Cleon din Franța pentru Renault.
De asemenea, saptamana trecuta, Dacia a prezentat modelul Jogger, primul model hibrid al marcii. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de aceasta tehnologie si care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piata.
Dacia Jogger este disponibil inca de la lansare cu doua motorizari: noul motor pe benzina TCe 110 si motorul ECO-G 100. Dacia este singurul constructor care propune, sub denumirea ECO-G, o gama completa de autoturisme echipate cu motoare cu alimentare mixta benzina/GPL. Oferta de motorizari va fi completata de o versiune hibrida in 2023.