NUMIRI SURPRIZA IN CONDUCEREA TAROM – Co-fondatorul FAN Courier, numit in board

Felix Lucretiu Patrascanu, co-fondator al Fan Curier, cea mai mare companie de curierat din Romania, a fost numit administrator provizoriu in Consiliul de Administratie al Tarom.

Mandatul lui Felix Lucretiu Patrascanu va incepe din 10 septembrie 2021 si pana pe 9 ianuarie 2022 inclusiv, cu posibilitate de prelungire pana la sase luni. Acesta il inlocuieste pe Mihaita Ursu, al carui mandat se termina pe 9 septembrie. Decizia a fost luata in Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 3 septembrie.

De asemenea, au fost prelungite mandatele lui Cristian Nicolae Secosan, pana la 16 ianuarie 2022, si cel al lui George Florin Rotaru, pana pe 19 ianuarie 2022.

In ceea ce priveste remuneratia administratorilor provizorii, aceasta a fost stabilita la 12.500 de lei brut, „numai daca cuantumul acesteia nu depaseste de doua ori media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar pentru activitatea desfasurata”, arata documente postate pe site-ul companiei.

Felix Patrascanu, impreuna cu Adrian Mihai si fratele acestuia, Neculai Mihai, au pus bazele companiei FAN Courier in 1998. Au plecat atunci la drum cu autoturismele Dacia personale. In 1992, Adrian si Neculai Mihai au pus bazele unei companii numite Mihelga, care avea ca obiectiv de activitate colectarea de fier vechi.

Aceasta a functionat pana in anul 2000 si a reprezentat sursa de finantare a companiei de curierat la inceput. In acest timp, Felix Patrascanu incerca sa dezvolte propriul business in curierat.

Ulterior, cei trei au infiintat FAN Courier, iar pe 16 ianuarie 1998 au avut prima comanda.

FAN Courier estimeaza pentru 2020 o cifra de afaceri de 205 milioane de euro, adica peste 1 miliard de lei.

Tarom ramane pe pierdere

In luna august, Tarom a anuntat oficial ca trece la faza de implementare propriu-zisa a masurii de restructurare a personalului. In cadrul masurii de restructurare a personalului a fost elaborata si aprobata o noua organigrama. Compania arata ca aceasta noua organigrama corespunde volumului de activitate curent si estimat pentru anii urmatori, fiind conceputa pentru a reduce costurile si a asigura o distribuire eficienta a activitatilor la nivelul companiei.

Masura afecteaza 241 de posturi din structura curenta. Angajatii vizati de concedierea colectiva vor fi departajati pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicati, evaluarile acestora fiind organizate cu furnizori externi.

Situatia financiara a companiei Tarom s-a deteriorat constant in perioada 2016-2020, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar. Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in acest an, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.