Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a primit patru oferte la licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind modernizarea liniilor si instalatiilor din Complexul Feroviar Bucuresti, arata datele din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Licitatia este estimata la 22.537.410 lei. Sursa de finantare este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.
Durata contractului este de 21 luni.
CFR Infrastructura a lansat pe 10 iulie licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizarii liniilor si instalatiilor din Complexul Feroviar Bucuresti (605,7 km).Din cei peste 600 kilometri, inelul feroviar al Capitalei are o lungime de 316 kilometri.
Pe inelul feroviar al Capitalei nu se mai circula, astfel ca acesta ar fi primul pas pentru ca in zona metropolitana a Bucurestiului sa fie introdus serviciul feroviar de transport calatori.
Pana la termenul limita din 30 august au depus oferte: CONSIS Proiect; asocierea Egis Romania (leader) – Egis Rail – Italrom Inginerie Internationala; ISPCF (leader) – Baicons Impex si asocierea Metroul (leader) – Inginieria Especializada Obra Civil e Industrial.
Strategia CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar Bucuresti, cu o lungime desfasurata a liniilor de cale ferata de aproximativ 605,700 km, cuprinde urmatoarele zone de analiza si dezvoltare: Complexul Feroviar Bucuresti Nord (in lungime de 156,055 km); Inelul Feroviar Bucuresti (in lungime de 316,323 km); Conexiunile cu Inelul Feroviar Bucuresti (in lungime de 133,348 km).
„Prin interconectarea retelei feroviare a Complexului Feroviar Bucuresti cu modurile de transport urban (metrou, tramvai etc.), rutier (construirea de spatii pentru parcari de transfer) si aerian (Aeroportul Internaţional Henri Coanda Bucuresti) se pot atinge obiectivele dezvoltarii mobilitatii regionale/urbane durabile prevazute in Regulamentul UE nr. 1315/2013, respectiv: integrarea Nodului feroviar urban Bucuresti in reţeaua europeana de transport TEN-T; atragerea unui numar cat mai mare de calatori din localitaţile limitrofe Municipiului Bucuresti (Judetul Ilfov) pe transportul feroviar; atragerea unui numar cat mai mare de calatori de pe modurile de transport aerian, rutier si urban pe modul de transport feroviar (regional sau national). Prin lucrarile de modernizare care vor fi propuse/proiectate in cadrul Studiului de Fezabilitate, Gara de Nord trebuie sa devina polul intermodal principal al Municipiului Bucuresti si al zonei sale de influenta principale – Judetul Ilfov„, arata datele din SEAP.
Obiectivul general al proiectului de referinta este de a identifica solutiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar Bucuresti (infrastructura, echipamente tehnice, sisteme de operare si siguranta feroviare etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar Bucuresti Nord, in vederea asigurarii interoperabilitatii depline a infrastructurii feroviare din Nodul feroviar Bucuresti cu reteaua feroviara TEN-T.
Modernizarea infrastructurii feroviare si implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucurestiului, asigurand un timp de parcurs mult mai redus si fara opriri pentru transportul de marfa, precum si un volum de marfuri crescut, comparativ cu situatia actuala.
Gara de Nord trebuie sa devina astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucuresti si al Judetului Ilfov – principala zona de influenta, se mentioneaza in document.
Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizata pentru a identifica cererea potentiala de trafic si functionalitatile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de calatori sau ca by-pass pentru traficul de marfa pe Inelul Feroviar Bucuresti etc.) pentru fiecare linie/statie care face parte din Nodul Feroviar Bucuresti, precum si strategia optima de functionare si exploatare a retelei feroviare atat pentru trenurile de pasageri, cat si pentru cele de marfa.
Obiectivele specifice ale investitiei sunt: imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei feroviare la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti; eficientizarea managementul traficului pentru transportul de marfuri la nivelul retelei feroviare nationale; prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban intre diferitele zone ale regiunii Bucuresti-Ilfov; decongestionarea traficului rutier in Municipul Bucuresti si implicit reducerea factorului poluat.