Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ionita (foto), atinge coarda sensibila in scandalul contestatiilor facute impotriva castigatorilor licitatiilor pentru executia marilor proiecte de infrastructura din Romania. Mariana Ionita acuza ca in prezent se fac prea multe contestatii de catre societati “care un cunosc realitatea si situatia clara a marilor proiecte din Romania”.
Mai grav este ca aceste practici de contestare a licitatiilor castigate de alte companii conduc la ingreunarea executiei lucrarilor de infrastructura, in cele mai multe cazuri fiind devansat termenul de incepere a lucrarilor.
In aceasta situatie s-a aflat, puncteaza Mariana Ionita, si proiectul drumului expres Craiova-Pitesti, care daca un ar fi fost contestat s-ar fi aflat in prezent la un stadiu fizic de circa 30-40% din lucrare finalizata.
Iata declaratia facuta de directorul general al CNAIR Mariana Ionita cu prilejul semnarii contractului pentru exectuia Tronsonului 4 al drumului expres Craiova-Pitesti cu asociereaSA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu:
“Ne bucuram ca am semnat astazi acest contract, lotul 4 fiind cel care inchide intregul proiect al drumului expres Craiova – Pitesti. Din pacate, legislatia nationala permite constestatii din partea unor societati care nu cunosc realitatea si situatia clara a marilor proiecte din Romania. Ar fi fost bine daca acest proiect incepea inca de anul trecut cand l-am mai semnat, dar asa cum spuneam, a fost contestat si am intarziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizata. Tinand cont de importanta acestui obiectiv pentru Romania, finalizarea acestuia cu un an mai devreme ar fi adus o plus valoare majora din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentram pe implementarea intregului proiect drum expres Craiova – Pitesti”, a declarat Mariana Ionita, director general al CNAIR.
Valoarea contractului este de 617.080.915 lei fara TVA si este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Traseul are o lungime de 31,88 km pentru acesta fiind prevazuta o perioada de 12 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor.