START PENTRU CONSTRUCTIA TRONSONULUI 4 DIN DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI – CNAIR a semnat contractul de 617 milioane lei cu Asocierea de firme romanesti SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade castiga pentru Autostrada Ford

CNAIR a semnat marti contractul pentu proiectarea si executia tronsonului 4 a drumului expres Craiova-Pitesti, cu ofertantul declarat castigator, anume asociereaSA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Valoarea contractului este de 617.080.915 lei fara TVA si este finantat din fonduri europene nerambursabile.

Traseul are o lungime de 31,88 km.

Drumul expres Craiova – Pitesti este impartit in patru loturi, are o lungime totala de 121 de km, prevede cste doua benzi pe sens de cste 3,5 metri latime fiecare, fara banda de urgenta, acostamente de cste 1,5 m pe fiecare parte si o banda mediana cu separator lata de 3 metri.

Viteza de proiectare este de 120 km/h, platforma are 22 de metri, iar partea carosabila este de 4 x 3,5 metri.

UMB este constructor si pentru Lotul 2 (40 km), care se va finaliza in acest an, si pe Tronsonul 3 (31,75 km).

Constructia acestui tronson de drum expres se desfasoara pe teritoriul judetului Arges si incepe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traverseaza localitatile Albota si Costesti, ocoleste pe la sud localitatea Bradu, dupa care se racordeaza la Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti la km 121+185”, informeaza CNAIR.

Durata contractului este 12 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrariloreste de 120 de luni.

Ne bucuram ca am semnat astazi acest contract, lotul 4 fiind cel care inchide intregul proiect al drumului expres Craiova – Pitesti. Din pacate, legislatia nationala permite constestatii din partea unor societati care nu cunosc realitatea si situatia clara a marilor proiecte din Romania. Ar fi fost bine daca acest proiect incepea inca de anul trecut cand l-am mai semnat, dar asa cum spuneam, a fost contestat si am intarziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizata. Tinand cont de importanta acestui obiectiv pentru Romania, finalizarea acestuia cu un an mai devreme ar fi adus o plus valoare majora din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentram pe implementarea intregului proiect drum expres Craiova – Pitesti”, a declarat Mariana Ionita, director general al CNAIR.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat ca a participat marti la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri si castigatorul licitatiei pentru proiectarea si executia lotului 4, grupul de firme UMB.

Acelasi antreprenor lucreaza excelent pe tronsoanele 2 si 3 ale drumului expres si ma astept ca ritmul sa fie similar si pe acest segment din DX12. Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare si 24 pentru executia celor 31,8 km ai lotului dintre Colonesti si Pitesti”, a scris ministrul pe Facebook.

Acesta prezinta si csteva date despre acest sector:

– va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totala de 1.680 de metri (14 pasaje si 16 poduri);

– acestora li se adauga 28 de podete;

– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Brosteni (pentru legatura cu DN65A si DN65), respectiv la Catanele (pentru legatura cu A1);

– este prevazuta o baza de intretinere si deszapezire la Oarja;

– vor exista doua spatii de parcare/servicii, amplasate de-o parte si de alta a drumului.

2 COMENTARII

  1. […] aceasta situatie s-a aflat, puncteaza Mariana Ionita, si proiectul drumului expres Craiova-Pitesti, care daca un ar fi fost contestat s-ar fi aflat in prezent la un stadiu fizic de circa 30-40% din […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.