Gigantul american Ford Motor Co impreuna cu grupul sud-coreean SK Innovation Co Ltd au format in luna mai a acestui an o companie mixta care va produce baterii pentru vehicule electrice.
Productia va demara la mijlocul acestui deceniu, iar compania se va extinde si dincolo de America de Nord in Europa. Planurile anuntate vizau doua fabrici din America de Nord. Cele doua mari companii vor produce celule si module de baterii cu o capacitate anuala de 60 de GWh.
Planurile globale ale Ford in domeniul vehiculelor electrice vizeaza capacitati de productie de baterii de cel putin 240 de GWh in 2030, adica echivalentul a zece fabrici. Din capacitatea totala, aproximativ 140 de GWh ar urma sa fie necesara in America de Nord, iar restul distribuit in alte regiuni, inclusiv Europa si China.
Ford a prezentat in luna mai o serie de planuri care vizeaza majorarea cu o treime, pana la peste 30 de miliarde de dolari pana in 2030 a cheltuielilor pentru electrificare gamei de modele.
Criza globala de semiconductori din ultimul an a obligat Ford si alti mari producatori de automobile sa reduca ritmul de productie. Reprezentantii Ford spun acum ca pe langa productia de baterii si module de baterii, producatorul auto a decis sa isi produca pe plan intern cutiile de viteza si motoarele necesare pentru electrificare si de asemenea analizeaza segmentele software si semiconductori pentru o posibila integrare verticala.
Ford Motor Company este o companie globala cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiecteaza, produce, comercializeaza si furnizeaza o gama completa de masini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate si vehicule de lux Lincoln, furnizeaza servicii financiare prin Ford Motor Credit Company si preia pozitii de conducere in electrificare, solutii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere si servicii conectate. Ford numara aproximativ 186.000 de angajati in intreaga lume.
In Romania, Ford Craiova are peste 6.000 de angajati care lucreaza atat pentru productia de vehicule, cat si pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre acestia lucreaza doar la uzina de motoare in 3 si in 4 schimburi, pentru a face fata cererii actuale de pe piata.
De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova intr-o fabrica de ultima generatie. Din aceasta suma, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiti doar in modernizarea Sectiei de Productie Motoare.