RENAULT „ACCELEREAZA” PUTERNIC PE VERDE – Producatorul auto anunta ca 9 din 10 masini vor fi electrificate pana in 2030

Grupul Renault isi propune sa fie cel mai „verde” brand din Europa incepand cu anul 2030, iar noua din zece masini vandute vor fi electrificate, a afirmat, joi, 6 mai, directorul general al Grupului auto francez. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top isi vor aduce expertiza comuna in securitate cibernetica, inteligenta artificiala, procesare de date, software si microelectronica, spun reprezentantii Renault.

Noua strategie pe termen lung a constructorului auto francez include conceptul „Nouvelle Vague”, ce va transforma Renault intr-un brand construit in jurul tehnologiei, serviciilor si energiei curate, realizand vehicule mai inteligente in fiecare zi si solutii de mobilitate mai durabile.

Luca de Meo, directorul general al Grupului auto, a reafirmat in timpul evenimentului Renault Talk #1 directia stabilita pentru marca aflata in centrul Planului Renaulution al Grupului. Astfel, in perspectiva tranzitiei energetice, marca Renault are in plan sa devina cel mai „verde” brand din Europa incepand cu anul 2030, iar noua din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

Bateriile modelelor Renault vor folosi 80% din materialele strategice reciclate

Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top isi vor aduce expertiza comuna in securitate cibernetica, inteligenta artificiala, procesare de date, software si microelectronica, pentru a oferi solutii de mobilitate la cheie pentru orase si comunitati. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulara din Europa – marcheaza o miscare catre un model mai durabil si responsabil, cu pana la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate in fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite in baterii noi. Pana in 2030, Renault va deveni cel mai bun producator auto din lume in ceea ce priveste procentul de materiale reciclate pe vehiculele noi”, a sustinut de Meo.

Potrivit oficialului Renault, pana in anul 2025 vor fi lansate sapte modele pe segmentele C si D, toate electrificate. Pe lista noilor masini se afla: Arkana si Captur – in versiunea E-Tech Hybrid si Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – in versiunea Sedan, respectiv New Kangoo in versiunea E-Tech 100% electrica.

Din 2024 intreaga gama Renault va avea o noua identitate vizuala

De asemenea, incepand din 2022, treptat, va fi introdus un nou logo al marcii franceze, proiectat in colaborare cu consultantii Landor & Fitch, iar pana in 2024 intreaga gama Renault va purta noua identitate vizuala.

La nivel international, Renault a investit pe pietele sale istorice cu potential ridicat, cu o prezenta locala puternica (Brazilia, Rusia, Turcia si India) si a mentinut, in acelasi timp, nivelurile de risc.

In Europa, constructorul auto francez continua sa se bazeze pe pietele sale-cheie (Franta, Spania, Italia, Germania si Regatul Unit), cu o gama mai vizibila si o foaie de parcurs clara: parghia E-Tech pentru a incuraja mobilitatea electrica si a intensifica eforturile de crestere a cotelor de piata atat pentru segmentul C, cat si pentru vehiculele comerciale, noteaza Grupul auto, intr-un comunicat de presa.

La jumatatea lunii ianuarie a acestui an, seful Renault declara ca Grupul auto francez si-a fixat ca obiectiv imbunatatirea profitabilitatii si majorarea reducerilor de costuri, in noul plan strategic „Renaulution”.

Vanzarile Renault au scazut cu 21% in 2020, in raport cu 2021

Conform planului, compania vrea sa atinga o marja operationala de 3% pana in 2023, pentru ca in 2025 sa atinga o marja operationala de cel putin 5%. Comparativ, in 2019, Renault a avut o marja operationala de 4,8%, insa asta a fost inainte ca Renault sa inregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

In plus, Renault a dezvaluit ca intentioneaza sa isi reduca si mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro pana in 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decat estima anterior, si cu cinci miliarde de euro pana in 2025.

In 2020, Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vandut 2,949 milioane vehicule la nivel global, in scadere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piata auto globala care a scazut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vanzarile de autoturisme si utilitare marca Dacia au scazut cu 29,2% in 2020, pana la 520.765 unitati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.