PREMIERA IN ROMANIA – Primaria Oradea si Consiliul Judetean isi fac companie aeriana

In premiera in Romania, Primaria Oradea si Consiliul Judetean vor infiinta o companie aeriana proprie, detinuta de catre Judetul Bihor si Municipiul Oradea. Anunţul a fost facut de catre primarul Florin Birta si presedintele CJ Ilie Bolojan intr-o declaraţie de presa comuna, urmand sa fie semnat un protocol de colaborare care va trebui aprobat de consilierii locali si judeteni.

Cele doua administratii si-au propus sa asigure conectivitatea aeriana a judetului prin infiintarea unor noi curse aeriene interne, intre Oradea si Bucuresti, si externe, intre Oradea si unul sau mai multe hub-uri aeriene importante din Uniunea Europeana.

Vor astfel sa cumpere sau sa inchirieze doua aeronave de pana la 75 de locuri fiecare cu care vor fi operate zboruri spre diverse destinatii. Activitatea companiei aeriene locale ar urma sa fie finantata din subscriptii publice, sponsorizari si donatii provenite din partea companiilor locale care vor dori sa sprijine acest proiect.

In perioada urmatoare, autoritatile locale vor sa identifice solutiile optime de operare a celor doua aeronave: modalitatea de preluare a aeronavelor: achizitie/leasing/inchiriere; tipul de aeronave si capacitatea acestora; modalitatea efectiva de operare: operare directa/contractarea serviciilor specifice de la terti – echipaj, etc”, informeaza Primaria Oradea.

Se doreste astfel operarea cu doua aeronave de noi curse:

Oradea – Bucuresti (Aeroportul Otopeni sau Baneasa) – minimum 3 zboruri pe zi in zilele lucratoare si minimum 2 zboruri pe zi in zilele nelucratoare. Inceperea operarii – din luna martie 2022;

Oradea – unul sau doua aeroporturi internationale din vestul Europei (hub aerian important care sa asigure conectarea catre cele mai importante destinatii din Europa si din lume) – minimum 1 zbor pe zi in zilele lucratoare. Inceperea operarii – cel tarziu din luna octombrie 2022.

Sunt domenii importante in care colaborarea dintre Primaria Oradea si Consiliul Judetean isi spune cuvantul, pentru ca aceasta duce la dezvoltarea orasului si a judetului intr-un ritm accelerat. In cazul de fata, a avea un aeroport care sa ne conecteze cu capitala tarii mult mai bine si cu hub-uri europene exact asta inseamna, o dezvoltare si conditii mai bune pentru investitori, pentru turisti si pentru comunitatea locala”, a precizat primarul din Oradea, Florin Birta.

Protocolul prevede infiintarea unei companii aeriene proprii detinuta de Judetul Bihor si Municipiul Oradea, eventual si de alte entitati din subordinea directa a celor doua autoritati publice locale. Astfel, se vor analiza tipurile de companii prevazute de legislatia din Romania pentru identificarea solutiei optime de colaborare: societatea pe actiuni, societatea cu raspundere limitata etc.

De ce e bine sa facem aceasta companie aeriana locala? Suntem un oras mediu din Romania care are in zona de influenta a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza si pe care trebuie sa ii deserveasca. Suntem un oras si un judet in care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate si depinde de politicile comerciale ale companiilor si de contextul global, iar ramanerea totala la hazardul pietei aeronautice nu este o solutie pentru dezvoltarea orasului. Am decis ca este oportun, urmarind modele de conectare ale altor orase mici din Europa la hub-uri aeriene, sa infiintam aceasta companie. Vom achizitiona sau inchiria doua aeronave de pana la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinatii. Urmarim o scadere a preturilor pe rutele respective, intrucat cele actuale nu sunt deloc mici”, a declarat presedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Consiliul Judetean Bihor va adopta masuri pentru reorganizarea activitatilor aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activitatilor, facilitati cargo etc.) in vederea sustinerii companiei aeriene nou infiintate. In schimb, municipalitatea va derula campanii de promovare a Oradiei si a zonei metropolitane ca destinatie turistica si zona de investitii in regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.

Articolul precedentTRANZACTIE FEROVIARA GIGANT DE 1,66 MILIARDE EURO – Hitachi Rail vrea sa cumpere divizia de Sisteme pentru Transportul Terestru a Thales
Articolul următorPODUL ANGHEL SALIGNY, LASAT IN BEZNA – Grupul Grampet ii cere lui Drula sa permita celebrarea Anului Feroviar European prin iluminarea Podului Anghel Saligny. Solicitarea este facuta pentru ca CFR SA amana de 6 luni emiterea unui raspuns

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.