Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, anunta ca proiectul variantei ocolitoare Timisoara Sud a fost deblocat. Stadiul fizic al lucrarii este acum de peste 30%, iar oficialul se asteapta ca antreprenorul sa creasca mobilizarea in teren si, implicit, finalizarea lucrarilor in cursul anului viitor.
Cei 25 de km ai Centurii Timisoara Sud cuprind cinci intersectii, trei noduri rutiere, trei poduri, sapte pasaje si doua parcari de scurta durata.
„PROIECT DEBLOCAT INTEGRAL: CENTURA TIMISOARA SUD.
O veste buna pentru judetul Timis, in general, si pentru Timisoara, in mod special: am deblocat integral lucrarile la varianta de ocolire din sudul orasului, odata cu emiterea autorizatiei de construire pentru suprafetele de teren suplimentare. Acest lucru era necesar si esential pentru realizarea solutiilor tehnice la intersectiile modificate si pentru relocarea unor utilitati, spre exemplu.
Asa ca ma astept ca antreprenorul sa creasca mobilizarea in teren si, implicit, finalizarea lucrarilor in cursul anului viitor. Momentan, stadiul fizic este de peste 30%. Se lucreaza la structuri, decopertari, terasamente, relocari de utilitati„, scrie ministrul pe Facebook.
In privinta intersectiei cu Drumul Boilor, solutia tehnica a fost aprobata de Compania de drumuri si am primit unda verde pentru includerea acesteia in contract.
„Ca deputat de Timis si ministru al transporturilor, voi face tot ce-mi sta in putere ca sa avansez proiectele de infrastructura care sunt vitale nu doar pentru acest judet de hotar, dar si pentru intreaga regiune, si sa-mi respect promisiunile fata de cei care m-au ales sa ii reprezint„, a adaugat el.
A trecut mai bine de un an de cand se lucreaza, oficial, pe santierul Centurii Timisoara Sud.
„Pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud sunt finalizate circa 80% din cele 44 de podete din corpul centurii. Muncitorii antreprenorului Tirrena Scavi lucreaza la viitorul pod peste Bega de la Ghiroda, la pasajul de la Giroc, la cel din zona satului Chisoda si la conexiunea cu DN 59 Timisoara – Sag, fiind in diverse stadii de executie”, a informat in luna mai Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDP).
In executie mai erau si alte tipuri de lucrari: umpluturi, relocarea retelelor de gaz, telecomunicatii si irigatii.
Santierul la Centura Timisoara Sud a fost deschis in primavara anului trecut, ordinul de incepere a lucrarilor fiind dat in 25 martie 2020.
Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara spre Utvin, Sanmihai cu Calea Lugojului, prin Chisoda, Giroc, Mosnita, Ghiroda, prin doua benzi. Va avea 26 de kilometri.
De proiect si executie se ocupa firma Tirrena Scapi Spa, iar valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni.
Dupa ce va fi gata si centura de sud mai ramane de realizat tronsonul dintre iesirea spre Utvin si Calea Aradului, prin Sacalaz. Odata construita, centura de sud a orasului va avea o garantie de zece ani.