China a inaugurat prima linie de cale ferata electrificata din Tibet, pe care vor circula trenurile de mare viteza Fuxing. Linia trece prin 47 de tuneluri si peste 121 de poduri, fiind aproape mereu la mai mult de 3.000 m altitudine si este parte a unui proiect de 50 miliarde de dolari. Inaugurarea s-a facut cu cateva zile inainte de marea aniversare a 100 de ani de existenta ai Partidului Comunist Chinez.
Pe cei 435 km trenurile vor face 3 ore si jumatate, iar viteza maxima este 160 km/h, scrie International Railway Journal.
Trenurile trec si prin tunelul Milin care are peste 10 km lungime si se gaseste la o altitudine de 3.100 m.
Garniturile de tren au 12 vagoane si vor circula 31 de garnituri pe zi, pe traseu fiind 9 opriri intre Lhasa si Nyingchi. Lucrarile au inceput in 2015 si peste trei sferturi din parcurs este pe poduri sau prin tunele. Trenurile construite in China sunt special adaptate pentru rularea la mare altitudine si va fi pompat si oxigen in vagoane.
China construieste anual peste 3.000 km de linii de trenuri de mare viteza
Se estimeaza ca va fi nevoie de zece ani pentru ca China sa construiasca 1.000 de km de cale ferata catre Tibet, Se spune ca aceasta cale ferata va fi cea mai dificila ce a fost construita vreodata, mai ales ca va fi electrificata, va contine sase tuneluri de peste 30 km si va ajunge la 4.500 m altitudine.
China a inceput acum sase ani lucrul la a doua linie de cale ferata catre Tibet – Sichuan – Tibet Railway, peste 1.600 km. Linia porneste din Chengdu, trece prin Ya’an si Kangding, intra in Tibet pe la Qamdo si va avea capatul in Lhasa. Vor fi si portiuni de 200 km/h si calatoria dintre Chengdu si Lhasa va dura doar 13 ore, fata de 36 de ore in prezent. Trenul parcurge acum 3.070 km intre cele doua orase, iar noua ruta va fi de sub 1.650 km.
Investitiile totale pentru Sichuan–Tibet Railway sunt estimate la 50 miliarde dolari
Calea ferata Lhasa – Nyingchi este una dintre cele trei sectiuni ale unui proiect gigantic: o cale ferata electrificata de 1.600 km, de la Chengdu, la Lhasa. Proiectul se numeste Sichuan–Tibet Railway si are trei sectiuni, dintre care doua sunt gata, inclusiv cea inaugurata acum. Investitiile totale pentru Sichuan–Tibet Railway sunt estimate la 50 miliarde dolari.
Mai ramane o sectiune de 1.000 km care va fi gata in 10 ani si despre care se spune ca va fi calea ferata cel mai greu de construit din lume.
Prima cale ferata construita in Tibet a fost gata in 2006 si este deservita de trenuri diesel. Trenurile fac 14 ore pe cei 1.142 de km dintre Golmud si Lhasa.
Pe aceasta linie se gaseste si gara situata la cea mai mare altitudine in lume, Tanggula, la 5.068 m, dar trenurile nu opresc in ea.