CONCURENTA STRANSA LA LICITATIA LANSATA DE CFR – Cinci firme de consultanta, in carti pentru modernizarea caii ferate Apahida – Suceava

Mai multe firme de proiectare si consultanta din Franta, Turcia si Romania au depus oferte pentru doua contracte privind realizarea studiului de fezabilitate si proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Apahida – Suceava, cu o valoare cumulata de aproximativ 15 milioane de euro.

La prima licitatie, lansata pe 10 februarie de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, pentru subsectiunea Apahida-Ilva Mica, au fost depuse trei oferte. Valoarea totala estimata a contractului este de 34.088.600 de lei, echivalentul a aproximativ 7 milioane de euro.

  • Prima oferta a venit din partea ISCPF SA Bucuresti (Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate), ca lider de asociere, si firma bucuresteana Baicons, avand subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Parvan (4,46% din valoarea estimata).
  • A doua oferta apartine companiei turcesti Yüksel Proje A.S., cu sediul in Ankara, avand subcontractant declarat Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, in asociere cu spaniolii de la TEC-CUATRO care, la randul lor, au ca subcontractanti declarati societatea bucuresteana F & R Worldwide SRL, firma vasluiana Pirotehnic Osb si firma spaniola Consultrans. Aceasta din urma este in acelasi timp si tert sustinator.
  • Compania Egis Romania SA Bucuresti, cu capital francez, este al treilea ofertant, in calitate de lider al unei asocieri din care mai fac parte companiile Italrom Inginerie Internationala SRL Bucuresti si Egis Rail. Liderul de asociere a prezentat urmatoarea lista de subcontractanti declarati: Road Survey (judetul Caras Severin), Protelco (Campina) si Romprice SRL (Timisoara). Italrom Inginerie Internationala SRL are subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Parvan. In fine, Egis Rail are subcontractanti declarati firmele bucurestene Electric Rail Project SRL si Geostud SRL.

Patru oferte la licitatia pentru modernizarea liniei Pojorata – Suceava

A doua licitatie, lansata pe 23 februarie, vizeaza subsectiunea Pojorata-Suceava din acelasi tronson de cale ferata. Valoarea estimata a contractului este de 42.740.987 lei. Astfel, valoare totala estimata a contractului de 50,8 milioane de lei. Durata contractului este de 23 luni.

  • Aici, prima oferta depusa este cea a firmei bucurestene Consis Proiect, care are subcontractanti declarati societatile: Road Survey (jud. Caras Severin), Protelco (Campina), Torcad Consulting SRL (Brail)a, Academia Romana – filiala Cluj-Napoca, Danavi (Iasi), EPC – Consultanta de Mediu, Telecomunicatii CFR SA, GEO-SERV (ultimele din Bucuresti) si firma spaniola Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial cu sediul in Madrid, dar si cu sucursala la Bucuresti. Firma spaniola este concomitent si tert sustinator.
  • A doua oferta apartine Baicons Impex SRL, in calitate de lider de asociere, si ISCPF SA, cu subcontractant declarat Institutul de Arheologie Vasile Parvan.
  • Egis Romania SA Bucuresti este al treilea ofertant ca lider al unei asocieri din care mai fac parte Italrom Inginerie Internationala SRL Bucuresti si compania franceza Egis Rail. Liderul de asociere a prezentat urmatoarea lista de subcontractanti declarati: Institutul de Arheologie Vasile Parvan, Road Survey (judetul Caras Severin), Protelco (Campina), Romprice SRL (Timisoara), Electric Rail Project SRL si Geostud SRL (ambele din Bucuresti).
  • Ultima oferta este a companiei turcesti Yüksel Proje A.S. cu sediul in Ankara, avand subcontractanti declarati societatea bucuresteana F & R Worldwide SRL si Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, in asociere cu firma spaniola TEC-CUATRO. Aceasta din urma are subcontractanti declarati Pirotehnic Osb (Vaslui) si firma spaniola Consultrans care este, in acelasi timp, si tert sustinator.

Obiectivul contractului de prestari servicii, potrivit anuntului din SEAP, este de a asigura beneficiarului (CFR SA) solutia optima pentru executarea lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata Pojorata – Suceava, atat din punct de vedere tehnic, operational, cat si economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice.

Termenul final de depunere a ofertelor la a treia licitatie expira pe 10 mai

In fine, pe data de 10 mai este termenul final de depunere a ofertelor la a treia licitatie pentru modernizarea liniei 502, pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de modernizare a sectorului de cale ferata dintre Ilva Mica si Pojorata. In acest caz, valoarea estimata de CFR SA este mult mai mare, 73.047.000 lei, fara TVA.

In cadrul contractelor se vor executa studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, documentatia necesara in vederea promovarii Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici si respectiv pentru emiterea Hotararii de Guvern privind exproprierea imobilelor necesare lucrarii de utilitate publica, documentatia pentru finalizarea procedurii de expropriere si cea pentru intocmirea documentatiilor de licitatie pentru achizitia executiei lucrarilor, respectiv a serviciilor de consultanta/supervizare lucrari. Pentru aceasta cale ferata in lungime de 119 km, CFR SA a facut o analiza tehnica si operationala a situatiei actuale a infrastructurii feroviare aferente. In momentul de fata, ansamblul de elemente din care este alcatuita calea ferata (sina, traverse, prinderi, stratul de repartitie si prisma caii) prezinta stari de uzura si degradare. Cladirile de calatori si de exploatare, precum si peroanele si copertinele necesita lucrari de reparatii si modernizare. Instalatiile prezinta o stare avansata de uzura fizica si morala, inregistrandu-se dificultati in activitatea de mentenanta din cauza diminuarii sau epuizarii stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice.

Articolul precedentAUTORITATEA AERONAUTICA CIVILA RAMANE PE PIERDERI SI IN ACEST AN, DIN CAUZA PANDEMIEI – Institutia estimeaza pierderi de aproape 15 milioane lei
Articolul următorCHINA LANSEAZA „ROBOTAXIURILE” FARA SOFER – O calatorie costa mai putin de 5 dolari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.