Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto), a anuntat vineri, 11 iunie, lansarea licitatiei pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej. Valoarea contractului este estimata intre circa 22,1 milioane lei si 26,2 milioane lei, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor este 27 iulie 2021.
Potrivit anuntului publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), costul elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru „DRUM EXPRES CLUJ – DEJ” este estimat la o suma cuprinsa in intervalul 22.199.530,50 lei si 26.233.081,50 lei, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – pret. Durata contractului este de 18 luni, iar termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 28 iulie 2021, ora 15:00.
„A fost lansata licitatia pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni. Asta pentru ca DX Cluj-Dej beneficiaza de modelul nou de caiet de sarcini, al carui sablon a fost pregatit la inceput de an de CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere), care sper sa devina etalon pentru cat mai multe licitatii pe infrastructura rutiera. Pe acelasi tip de caiet de sarcini modern, au fost lansate in ultimele luni licitatiile pentru drumurile de mare viteza Craiova-Lugoj, Bucuresti-Alexandria sau Bucuresti-Targoviste si pentru autostrada Fagaras-Brasov, spre exemplu”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Astfel, potrivit acestuia, reprezentantii ministerului se asigura ca „proiectul este facut cu cap inca de la inceput, ca proiectarea preliminara este cat se poate de detaliata, dar lasa in acelasi timp libertate constructorilor sa ajusteze design-ul”.
„In plus, implicarea autoritatilor locale in proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat si sustinut prin plati intermediare definite corect si corelate cu graficul de realizare a proiectului. Planul este ca acest drum expres, inclus in Masterplanul General de Transport, sa continue spre Bistrita si spre Baia Mare, bifurcandu-se astfel de la Dej. Cred in dezvoltarea echitabila a regiunilor si in proiecte incepute bine, care se termina cu bine”, a mai scris Catalin Drula.
Ministrul a prezentat si o harta postata pe pagina sa de Facebook, dar a precizat ca este ”doar un draft si nu reprezinta traseul final”.