CITROEN, A PATRA MARCA PUSA SUB ACUZARE – Scandalul ”Dieselgate”, departe de a fi incheiat. Producatorul francez Citroen, acuzat de inselatorie la vanzarea unor vehicule diesel Euro 5 intre 2009-2015

Grupul Stellantis, firma-mama a producatorului de automobile Citroen, a fost incuplat in Franta in scandalul ”Dieselgate”, cu privire la inselatorie printr-un sistem menit sa ocoleasca normele impotriva poluarii la vehicule echipate cu motoare diesel. Asta dupa ce si Renault, Peugeot si Volkswagen, au fost acuzate tot de inselatorie.

Mai precis, compania este acuzata de fapte de inselatorie la vanzarea unor vehicule diesel Euro 5 in Franta in perioada 2009-2015.

Franta declanseaza aceste proceduri judiciare in baza unei hotarari a Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), in decembrie, in urma unui recurs al producatorilor.

De asemenea, si producatorul auto Renault a fost pus sub acuzare de autoritatile judiciare franceze pentru inselatorie, in cadrul unei investigatii demarate in luna ianuarie 2017. Autoritațile franceze au acuzat oficial compania Renault de „inselatorie”, in cazul emisiilor poluante ale motoarelor diesel, scandal ce a inceput in 2015 si e cunoscut drept ”Dieselgate”.

Acțiunea Parchetului din Paris a inceput in ianuarie 2017 cu o procedura de informare judiciara pentru Renault, fiind vizate sistemele privind controlul emisiilor poluante la motoarele pe motorina.

Scandalul Dieselgate a inceput in 2006. Volkswagen a lansat atunci un proiect de motor care sa respecte normele anti-emisii din SUA, mai stricte decat cele europene. Proiectul insa a esuat, iar Volkswagen a recurs la o inselatorie pentru a rezolva problema. Mai exact, a fost dezvoltat un soft care falsifica datele la testele de poluare.

Gigantul auto a recunoscut apoi acuzatiile si a dezvaluit in toamna lui 2015 ca a echipat 11 milioane de vehicule diesel cu un program software capabil sa falsifice emisiile poluante.

Volkswagen a recunoscut in 2015 ca a trucat software-ul motoarelor pentru a insela testele de emisii ale motoarelor diesel in SUA, un scandal care a costat grupului mai mult de 32 de miliarde de euro sub forma de amenzi, modificari tehnice si costuri legale, caz care a avut repercusiuni in intreaga industrie.

La finele lui 2020, justitia europeana a deschis calea pentru demararea procedurilor judiciare in Franta impotriva constructorilor de automobile implicati in scandalul ”Dieselgate”, dupa ce a confirmat ilegalitatea unui program software utilizat de constructorul german Volkswagen pentru a falsifica rezultatele testelor antipoluare.

Acuzațiile s-au extins in anii urmatori si catre BMW, Audi, Porshe, Fiat sau Daimler si iata, si acum si spre Renault.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.