CONSTRUCTORUL CARE TINE CENTURA IN LOC – Directoarea CNAIR someaza compania italiana sa demareze lucrarile pe Centura Bucuresti intre localitatea Afumati si A2: „Trebuie sa inceapa santierul! Nu mai merge cu trei surcele”

Sectorul DN2-A2 din Centura Bucuresti este blestemat sa nu fie niciodata construit. Incepute in urma cu circa 10 ani, lucrarile de largire la 4 benzi a tronsonului DN2-A2 au fost sortite pieirii sub orice guvernare, astfel incat in prezent stadiul fizic al lucrarilor este de 6,11%. Vorbim despre o portiune de 11,5 km din Centura Bucuresti situata intre localitatea Afumati (DN2) si A2 (Catelu) care pare imposibil de construit!

De 9 ani de la data la care a fost semnat primul contract, si la un an de la semnarea noului contract cu constructorul italian Tirrena Scavi, stadiul lucrarilor este in continuare dezastruos. Acum doua luni (foto) nu exista nici macar un utilaj la fata locului, desi prin contractul semnat in martie 2020 s-au dat asigurari ca in 2022 tronsonul de drum va fi dat in folosinta.

Mariana Ionita: „In doua saptamani sa fie revolutie acolo! Sa ne faca si noua un calendar! Cum abordeaza? Cum incep treaba? Cati muncitori? Ce utilaje aduc? Trebuie sa inceapa santierul!”

Cum se va intampla acest lucru, nu se stie, iar cea care taxeaza lipsa de activitate a constructorului italian Tirrena Scavi este chiar directoarea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ionita.

Participand la sedinta de progres a santierelor din jurul Bucurestiului, organizata marti 13 aprilie 2021, Mariana Ionita „a solicitat antreprenorului si proiectantului de pe DN2 – A2 o mobilizare generala mai buna, astfel incat, pe parcursul lunii mai sa se poata atinge maximum de forta de munca si de utilaje pe santier”.

Pe un ton categoric, conform filmarii postate din timpul sedintei de CNAIR, directoarea Mariana Ionita i-a „urecheat” pe reprezentantii companiei italiene de constructii pentru lipsa efectiva a unui santier la fata locului. Aceasta a punctat de altfel ca este inadmisibil ca proiectul sa stagneze, fiind necesara respectarea calendarului de constructii:

„Toti ne spun: ‘Domne, pe DN2-A2 ce faceti? Dar cu DN2-A2 cum ramane? Dar DN2-A2 cand se termina?’ pentru ca oamenii care merg pe acel sector de centura sunt terminati cu nervii. Intrebarea mea este ‘unde suntem astazi?’ Va rog frumos accelerati acest proiect. Vrem sa fie un santier mare acolo in maxim doua saptamani. In doua saptamani sa fie revolutie acolo! Sa ne faca si noua un calendar! Cum abordeaza? Cum incep treaba? Cati muncitori? Ce utilaje aduc? Trebuie sa inceapa santierul! Nu mai merge cu trei surcele pe santier”, a afirmat Mariana Ionita.

Evident ca sunt niste sincope pe partea de proiectare si s-a impus gasirea unor solutii pentru a introduce in cadrul contractului si elementele necesare. Totodata, am cerut proiectantului sa analizeze solicitarile antreprenorului, pentru a coordona si implementa impreuna solutiile optime pentru finalizarea proiectului. Consider ca seriozitatea si respectarea riguroasa a unui calendar, dar si mobilizarea pe santier, pot determina recuperarea intarzierilor acestui proiect atat de asteptat de catre oameni”, a explicat directorul general, Mariana Ionita, potrivit CNAIR.

Istoria unui dezastru

Incercarea CNAIR de modernizare a Centurii Bucuresti intr-un timp cat mai scurt nu este de ieri de astazi, existand de-a lungul timpului mai multe tentative pentru ca acest deziderat sa fie atins. Cel mai recent contract pentru constructia acestui tronson de drum dateaza de un an si pare ca bate pasul pe loc, urmand practic reteta constructorului care a abandonat santierul in 2015, dupa ce si-a declarat insolventa.

Nu mai tarziu de luna februarie, o filmare realizata de Infrastructure Romania si postata pe youtube arata ca acolo unde in acest moment ar fi trebuit sa fie lucrarile intr-un stadiu avansat era pustiu.

Iata care este parcursul unei centuri fantoma, care are sanse din ce in ce mai reduse de a fi construita:

In martie 2012 a fost lansata licitatia pentru sectorul cuprins intre DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750) in lungime totala de 11,5 kilometri;

La august 2012 a fost semnat contractul cu Asocierea Sc Tehnologica Radion SRL & SC Consitrans SRL & SC Pro Cons XXI SRL pentru proiectare, respectiv realizarea Proiectului Tehnic + Detalii Executie, in valoare totala de 234.345.228,27 lei;

-Lucrarile propriu-zise au fost demarate in septembrie 2012;

In februarie 2015 a fost reziliat contractul cu constructorul Tehnologica Radion, ca urmare a intrarii in insolventa a companiei. La acel moment, stadiul lucrarilor era de 7%, suma platita pana la acel moment constructorului fiind de 15.075.011 lei.

-In aprilie 2017 a fost lansata o noua licitatie pentru constructia tronsonului de 11,5 km – DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750);

In martie 2020, dupa trei ani de la lansarea licitatiei, CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrarilor cu antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A, in valoare totala de 235.747.292,70 lei, fara TVA. Termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 75 luni (aproximativ 6 ani) dintre care 15 luni perioada de executie si 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor. Contractul prevede ca pentru sporirea capacitatii de circulatie, sectorul de drum sa fie largit de la 2 la 4 benzi (2 pe sens), sa fie eliminate intersectiile prin realizarea unor noduri rutiere si sa se realizeze/reabiliteze pasaje si poduri pentru fluidizareare traficului din zona.

-Lucrarile au fost incepute in mai 2020. Teoretic! Practic, progresul este zero!

Articolul precedentDN1A INTRA IN CAPITALA PE 4 BENZI – Studiu de fezabilitate pentru largirea tronsonului cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia
Articolul următorCJ TIMIS SCHIMBA AUTOSTRADA PANA LA SARBI – CNAIR a fost de acord cu un nou traseu al autostrazii din Timisoara, altul decat cel pe care ministrul Drula il anuntase cu entuziasm

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.