25.765.228,99 lei, fara TVA, este suma maxima pe care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o aloca pentru supravegherea constructorului roman Dorinel Umbrarescu (foto). Mai exact, pentru „supervizarea” Asocierii SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL care, la finalul lunii februarie 2021, a fost desemnata castigator al proiectului de constructie a Tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova-Pitesti. Vorbim despre un proiect a carui valoare totala se ridica la 617.080.915,60 lei fara TVA si care are ca termen de finalizare 2024.
Conform licitiatiei lansate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere luni, 5 aprilie 2021, se cauta o firma care ofera „servicii de supervizare” pentru proiectul castigat de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL care prevede ,,Proiectare si executie Drum Expres Craiova-Pitesti, Tronsonul 4” si care sa urmareasca modul in care se respecta obligatiile asumate prin contract pentru realizarea lucrarilor de la Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova Pitesti. Valoarea totala a contractului este de 21.832.116,84 – 25.765.228,99 lei, iar durata acestuia este de 160 luni. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare pentru companiile care pot oferii servicii de supraveghere a lucrarilor este 20 mai 2021.
Potrivit precizarilor CNAIR, obiectul contractului este furnizarea de „servicii de supervizare de inalta calitate”, castigatorul licitatiei avand de vegheat ca Asocierea care construieste Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova Pitesti sa isi execute lucrarile conform contractului, sa respecte durata, dar si cantitatea, calitatea si costul proiectarii si al lucrarilor.
Amintim ca in 24 februarie 2021, Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL a fost desemnata castigator pentru constructia celui de-al patrulea lot al Drumului Expres Craiova-Pitesti – care este de la Colonesti la Pitesti (31,81 km) – insa la scurt timp o companie chineza a depus contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL a castigat in trecut licitatiile si pentru Loturile 2 si 3 ale Drumului Expres Craiova-Pitesti.
Iata ce prevede obiectul contractului de „Servicii de Supervizare ,,Proiectare si executie Drum Expres Craiova-Pitesti, Tronsonul 4”:
Obiectul prezentului Contract de Servicii este furnizarea de servicii de supervizare de inalta calitate, atat in timpul perioadei de proiectare si executie a lucrarilor, cat si pe parcursul perioadei de garantiei a lucrarilor, in vederea urmarii corectei utilizari a fondurilor disponibile si pentru a se asigura ca Antreprenorul proiecteaza si executa lucrarile in conformitate cu obligatiile contractuale, in special in ceea ce priveste durata, cantitatea, calitatea si costul proiectarii si al lucrarilor. Consultantul va avea rolul de Supervizor conform prevederilor Contractului de Proiectare si Executie “Drum Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4”. In conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu respectarea articolului 24 din Contractul de servicii, eventualele modificari care pot interveni in perioada de derulare a contractului, se refera la urmatoarele, fara a se limita la acestea:
1. Modificari ale partilor contractante;
2. Modificari care rezulta din necesitatea efectuarii unor studii suplimentare/expertize;
3. Modificari care rezulta din implementarea solicitarilor provenite de la diverse institutii/autoritati/entitati care au atributii in legatura cu obiectivul de investitie (ca de exemplu: Ministere, JASPERS, Autoritati/Institutii centale si/sau locale, Verificatori atestati, organisme de control, etc);
4. Modificari legislative sau de norme tehnice/stas-uri/normative/standarde pe parcursul derularii contractului;
5. Modificari generate de includerea/introducerea de noi subcontractanti si/sau inlocuirea subcontractantilor initiali;
6. Modificari generate de schimbarea/inlocuirea personalului cheie/non-cheie/alt personal (altul decat expertii/persoanele care au facut obiectul punctarii in cadrul factorilor de evaluare aferenti criteriului de atribuire);
7. Modificarile privind prelungirea termenelor de predare de catre Prestator a rapoartelor/livrabilelor specificate in contractsau modificari referitoare la verificarea si aprobarea raportelor/livrabilelor de catre Beneficiar
8. Modificarea Graficului de Activitati Gantt existent initial in cadrul Contractului pe parcursul Perioadei de Prestare a Serviciilor prin prisma realocarii personalului si/sau a resurselor/economiilor existente.
9. Realocarea resurselor sau economiilor in cadrul contractului de servicii provenite din:
a) neconsumarea zilelor lucratoare datorita nemobilizarii/demobilizarii/mobilizarii reduse a expertilor/personalului;
b) probabilitatea ca anumite resurse sa nu mai fi consumate/necesare;
c) aplicarea prevederilorart. 20.9 din Contractul de Servicii;
d) neconsumarea zilelor lucratoare datorita semnarii cu intarziere a contractului de servicii fata de contractul de proiectare si executie (in conditiile in care anumite faze ale contractului de proiectare si executie au fost deja realizate);
e) redistribuirea zilelor lucratoare intre experti/persoanesi/sau intre etapele/fazele contractului de servicii in scopul corelarii serviciilor de supervizare cu durata/faza/etapa/evolutia/stadiulfizic/progresul fizic al contractului de proiectare si executie lucrari;
10. Prelungirea Perioadei de Prestare a Serviciilor avand la baza modificarile mentionate la punctele de mai sus precum si in urmatoarele situatii:
a) prelungirea perioadei de proiectare a lucrarilor si/sau a duratei de executie a lucrarilor si/sau a perioadei de garantie a lucrarilor;
b) necesitatea corelarii perioadei de prestare a serviciilor cu durata/faza/etapa/evolutia/stadiulfizic/progresul fizic al contractului de proiectare si executie lucrari;
c) intârzierea in executia lucrarilor sau in activitatea de proiectare ca urmare a unor dificultati intâmpinate de Antreprenor;
d) suspendarea/rezilierea contractului de proiectare si executie;
e) aparitia unor reglementari/dispozitii ale Politiei Rutiere ulterior semnarii contractului de proiectare si executie;
f) aparitia unor lucrari suplimentare in cadrul contractului de proiectare si executie identificate dupa inceperea lucrarilor;
g) mobilizarea slaba si indelungata a Antreprenorului;
h) aparitia necesitatii utilizarii sumelor aferente rezervelor de implementare;
i) aparitia necesitatii realocarii/utilizarii resurselor sau economiilor in cadrul contractului de servicii;
j) aparitia riscurilor privind obtinerea avizelor/permiselor/certificatelor/autorizatiilor (inclusiv Autorizatia de construire) ce trebuie obtinute de la terti;
Modificarile vor fi realizate ulterior semnarii contractului, in conformitate cu prevederile contractuale, numai in conditiile in care acestea nu reprezinta modificari substantiale in sensul prevederilor art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016. Prelungirea Perioadei de Prestare a Serviciilor se va realiza in conformitate cu prevederile articolului 24 din Contractul de servicii. Mai multe informatii se regasesc in Contract.