Pasajul Europa Unita a fost inaugurat marti seara in Sectorul 4 din Bucuresti. Mii de oameni au venit sa vada noua investitie, care pret de cateva ore a fost pietonal. Proiectat si construit pentru a fluidiza traficul intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii din Capitala, pasajul are doua benzi de circulatie pe sens, dispuse pe o parte carosabila cu o latime de 15 metri. Acesta va reduce din decalajele de dezvoltare intre nordul si sudul Bucurestiului.
”Inauguram pasajul Europa Unita! Scapam de aglomeratie, praf si multe, multe minute irosite in trafic, si dam in folosinta un pasaj nou-nout, care nu doar ca va decongestiona una dintre cele mai mai aglomerate intersectii din Bucuresti, ci va fi si un model de investitie de succes pentru generatiile ce vor urma”, spune primarul sectorului 4, Daniel Baluta.
Acesta a postat si un video cu cel mai nou pasaj din Bucuresti.
Pasajul devine unul dintre cele mai mari pasaje din Bucuresti. Lucrarile au inceput in februarie 2022 si aveau termen de finalizare luna iunie 2023. Investitia este de 73 de milioane de lei, din care jumatate sunt bani de la Guvern.
Construit la intersectia dintre bulevardele Alexandru Obregia si Metalurgiei cu strada Turnu Magurele, Pasajul are o lungime de 653 de metri, doua benzi de circulatie pe fiecare sens (o parte carosabila de 15 metri) si un sistem de iluminat deja celebru – faimosul „Vortex original” si despre care primaria Sectorului 4 spune ca transforma intreaga constructie intr-un reper arhitectural.
„Sunt extrem de bucuros ca zi dam in folosinta Pasajul Europa Unita. Inainte de toate, vreau sa spun de ce se numeste Pasajul Europa Unita. Pentru ca Europa si banii europeni sunt sansa dezvoltarii acestui sector. Fara banii europeni, mare parte de investitii nu ar fi fost posibile”, a mai spus primarul Daniel Baluta, prezent la inaugurare.
Acest nou pasaj suprateran din Sectorul 4 presupune insemnand un pod si doua rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luica, iar cealalta dinspre strada Sergent Ion Iriceanu.
Suprastructura pasajului, un mixt otel-beton, se sprijina pe patru elemente de rezistenta (doua pile si doua culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au drept fundatie cate opt piloni „infipti” la o adancime de 25 de metri si cu un diametru de 1,5 metri.
Cele mai importante elemente ale Pasajului Europa Unita:
- Are o lungime de 653 de metri
- Are o latime de 14 metri
- Suprastructura pasajului este de tip mixt otel-beton
- Pasajul a fost inceput in februarie 2022
- Pilonii au o adancime de 25 de metri
- Va avea doua benzi de circulatie
- Va avea sistem de iluminat de tip Vortex
- A costat 73 de milioane de lei
- Testat cu camioane de 40 de tone