Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a publicat marti, 23 februarie, anuntul de licitatie pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru modernizarea subsectiunii 3 a caii ferate Apahida-Suceava, care face legatura intre Ardeal si Moldova, de 85 de kilometri. Valoarea contractului este de 42,7 milioane de lei, echivalentul a 8,75 milioane de euro.
In sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) a fost postat anuntul de licitatie ce are ca obiect ”Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Apahida – Suceava, Subsectiunea 3: Pojorata- Suceava”. In urma cu doua saptamani, a fost scoasa la licitatie si Subsectiunea 1, Apahida-Ilva Mica.
Obiectivul contractului de prestari servicii, potrivit anuntului din SEAP, este de a asigura beneficiarului (CFR SA) solutia optima pentru executarea lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata Pojorata – Suceava, atat din punct de vedere tehnic, operational, cat si economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice.
Valoarea estimata pentru achizitionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic este de aproximativ 42,7 milioane de lei, fara TVA, la care se adauga TVA in valoare de 8,1 milioane de lei. Astfel, valoare totala estimata a contractului de 50,8 milioane de lei. Durata contractului este de 23 luni.
Subsectiunea 3 din calea ferata Apahida-Suceava, in stare de degradare
La nivelul CFR SA s-a efectuat o analiza tehnica si operationala a situatiei actuale a infrastructurii feroviare aferente subsectiunii 3: Pojorata (Cap Y km. 77+680) – Suceava (Cap X km 443+995, in lungime de aproximativ 85 km.
Din analiza tehnica a rezultat necesitatea proiectarii lucrarilor de modernizare pentru toate specialitatile solicitate in Caietul de Sarcini.
„Contractantul va pregati documentatia tehnica aferenta pentru: – lucrari de modernizare a liniei de cale ferata (suprastructura CF, terasamente, consolidari si aparari de maluri etc.); – lucrari de constructii civile cu destinatie feroviara in statiile si punctele de oprire (cladiri, peroane, copertine, rampe, pasarele si pasaje pietonale etc.); – lucrari de arta (poduri, podete, pasaje, etc.); – lucrari la instalatiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo- alimentare, linie de contact etc.); – punerea in functiune a constructiilor; – alte tipuri de lucrari”, se arata in anuntul publicat pe SEAP.
Reprezentantii CFR precizeaza ca linia de cale ferata Pojorata – Suceava, mai precis ansamblul de elemente din care este alcatuita calea ferata (sina, traverse, prinderi, stratul de repartitie si prisma caii), prezinta stari de uzura si degradare. Cladirile de calatori si de exploatare, precum si peroanele si copertinele necesita lucrari de reparatii si modernizare.
„Instalatiile prezinta o stare avansata de uzura fizica si morala, inregistrandu-se dificultati in activitatea de mentenanta din cauza diminuarii sau epuizarii stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice. Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor, consta in modernizarea infrastructurii de cale ferata de pe Subsectiunea 3: Pojorata – Suceava in vederea facilitarii integrarii unui transport durabil intre regiunea de Centru si Nord-Est a Romaniei, contribuind astfel la dezvoltarea socio-economica a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si crearea conditiilor pentru cresterea volumului de marfuri si a numarului de pasageri pe reteaua TEN-T centrala”, se mai arata in documentul citat.
Obiectivele specifice la care contribuie realizarea serviciilor sunt urmatoarele: -cresterea vitezei de deplasare atat pe subsectiunea analizata, cat si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava. -reducerea timpului de calatorie atat pe subsectiunea analizata, cat si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava. -imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene -cresterea volumului de marfuri transporte la nivel intern si international -cresterea numarului de calatori, inclusiv cresterea numarului de turisti.
Conditii de participare la licitatie si punctaj: Componenta tehnica are o pondere de 60%, iar oferta financiara de 40%
La evaluarea ofertelor, componenta tehnica va fi punctata cu 60%, restul revenind ofertei financiare. Pentru participarea la licitatie, ofertantul trebuie sa faca dovada ca a prestat si a dus la bun sfarsit in ultimii cinci ani (perioada ce se calculeaza de la data limita de depunere a ofertelor), servicii de elaborare studii de fezabilitate in domeniul de cale ferata, cel putin pentru specialitatile suprastructura c.f., terasamente cf, lucrari de arta – cale ferata (poduri/podete), instalatii de semnalizare c.f. (Centralizare electronica si ETCS nivel 2), telecomunicatii c.f. (inclusiv GSM-R), energoalimentare c.f. (inclusiv SCADA), linie de contact c.f. in valoare cumulata de minimum 12.000.000 de lei fara TVA. Domeniile c.f. se refera la calea ferata si nu cuprind domeniile metrou si tramvai.
Valoarea garantiei de participare este 100.000 de lei, va fi constituita in lei si va avea o perioada minima de valabilitate de sapte luni de zile. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 29 martie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie sa fie valabila pana la data de 29 octombrie 2021.
[…] lansata pe 23 februarie, vizeaza subsectiunea Pojorata-Suceava din acelasi tronson de cale ferata. Valoarea estimata a contractului este de 42.740.987 lei. Astfel, valoare totala estimata a contractului de 50,8 milioane de lei. Durata contractului este […]