Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a lansat licitatia publica pentru electrificarea liniei CF Darmanesti – Vicsani – Frontiera, etapa I a programului de reabilitare a liniei de cale ferata de la granita cu Ucraina, investitie finantata din fonduri nerambursabile.
Valoarea totala estimata a achizitiei publice (proiectare si executie lucrari) este de peste 167,071 milioane lei, fara TVA. Sursa de finantare va fi asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi (CEF) si bugetul de stat.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 12 luni, respectiv 12 de luni pentru executia lucrarilor.
Anuntul de participare la procedura licitatie deschisa si documentatia de atribuire pentru ETAPA I – Electrificarea liniei CF Darmanesti – Vicsani – Frontiera sunt disponibile in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).
Termenul limita pentru primirea ofertelor este 4 decembrie 2023.
Etapa I a programului de Reabilitare a liniei CF Darmanesti – Vicsani – Frontiera include elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor pentru: electrificarea liniei de cale normala intre Darmanesti si Vicsani, inclusiv lucrari conexe, dar si pentru modernizarea podului CF peste raul Suceava, in statia CF Dornesti.
Linia de cale ferata Darmanesti – Vicsani – Frontiera face parte din reteaua TEN-T si este o linie importanta a retelei de cale ferata din Romania, prin preluarea traficul international european de pe cele doua coridoare centrale care strabat tara noastra. O linie strategica din punct de vedere economic, prin operationalizarea transportului international de marfa si de calatori dinspre Ucraina, legatura cu Coridorul Rin – Dunare si implicit cu tarile din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), dar si din nord – estul Continentului (Republica Moldova, Ucraina).
Obiectivul general al programului de reabilitare este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei, prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in Uniunea Europeana, dar si cresterea atractivitatii si competitivitatii transportului feroviar pe reteaua nationala prin imbunatatirea calitatii serviciilor, concomitent cu cresterea gradului de siguranta in exploatare si a capacitatii de tranzit si, nu in ultimul rand, diminuarea efectelor adverse asupra mediului inconjurator.