Contractul pentru Pasajul Drajna, peste Magistrala 800 Bucuresti-Constanta, a fost semnat miercuri, 17 februarie 2021, anunta Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), intr-un comunicat publicat pe pagina de internet a institutiei. Proiectul are o lungime de 2,7 kilometri pe traseu nou, dintre care pasajul propriu-zis are o lungime de aproximativ 300 de metri, iar valoarea contractului este de aproximativ 98 milioane de lei, fara TVA.
Contractul pentru constructia pasajului peste calea ferata a fost semnat cu Arcada Company Galati, care a fost unic ofertant la licitatia organizata de CNAIR,
„Miercuri, 17.02.2021, CNAIR a semnat contractul „Proiectare si Executie Pasaj denivelat superior DN 21, km 105+500”, cu S.C. ARCADA COMPANY S.A. Valoarea contractului este de 98.120.978,01 lei fara TVA.
Traseul are o lungime de 2739 m, din care pasaj denivelat 305 m.
Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile
Durata contractului este de 24 de luni, din care: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor este de 60 de luni.”, se arata in comunicatul CNAIR
Ministrului Transporturilor, Catalin Drula, nu a pierdut ocazia sa anunte pe Facebook evenimentul.
”Inca o veste buna: astazi s-a semnat contractul pentru pasajul de la Drajna peste DN3A Lehliu-Fetesti si magistrala de cale ferata Bucuresti-Constanta. Astfel, vom scapa de cozile la trecerea la nivel cu calea ferata si timpii mari de asteptare pe relatia Slobozia – autostrada A2 – Calarasi. Proiectul are o lungime de 2,7 km pe traseu nou, dintre care pasajul propriu-zis are o lungime de aprox. 300 de metri. Termenul contractual: 6 luni proiectare + 18 luni executie, dar avem promisiunea constructorului ca va face toate eforturile pentru a finaliza in avans fata de termen”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Arcada Company Galati, companie specializata in constructia de poduri si pasaje rutiere si de cale ferata
Compania galateana este specializata in constructia de poduri si pasaje rutiere si de cale ferata. Una din cele mai recente lucrari executate este calea ferata spre Aeroportul Henri Coanda, cu pasaj peste DN1, inaugurata pe 13 decembrie 2020.
Dupa finalizarea investitiei, se va elimina inca o trecere la nivel de pe Magistrala 800. In timpul sezonului estival, pe aici trec zilnic peste 80 de trenuri de calatori si de marfa, ceea ce face ca timpul de asteptare la bariera sa fie extrem de mare, se arata pe pagina clubferoviar.ro Suprafata de teren necesara de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha si vor fi afectate 22 constructii si anexe.
In zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2 va fi amenajat un sens giratoriu
Punctul de inceput il reprezinta zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2, unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relatiile intre autostrada A2, noua sectiune din DN21 si traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigatie existent, DN 3A si a Magistralei CF 800 Bucuresti – Constanta se realizeaza prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termina in actuala intersectie dintre DN21 cu DC20, care se amenajeaza cu sens giratoriu.
DN21 existent va fi pastrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Noua si legatura cu DN3A. Accesul la proprietatile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.
Calea pe pasaj va avea partea carosabila de 16,80 m, cuprinzand patru benzi de circulatie si cu o zona mediana de 2,00 m. Calea podului va fi incadrata de parapete directionale de siguranta pentru protectie foarte ridicata. Pe zona de traversare a caii ferate si a drumului national sunt prevazute si panouri de protectie din plasa de sarma.