CFR Marfa a incasat peste 55 de milioane lei din vanzarea unui numar de 45 de locomotive si 56 de vagoane, dintr-un total de 7.157 de vagoane si 508 locomotive pentru care a fost publicata intentia de valorificare a activelor excedentare demarata in data de 6 iulie 2023.
Sumele obtinute in cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene.
„In scopul maximizarii veniturilor si accelerarii procesului de stingere a ajutorului de stat CFR Marfa a facut publica in data de 6.07.2023 intentia de valorificare prin intelegerea partilor a 7.157 de vagoane si 508 locomotive, in conformitate cu art. 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala. Ca urmare a obtinerii acordului Administratiei Nationale de Administrare Fiscala de valorificare si ridicare sechestru s-au incasat 55,24 milioane de lei (la care se adauga TVA) pentru 45 de locomotive si 56 de vagoane„, informeaza CFR Marfa.
Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (o locomotiva), Ukrainian Global Trading (o locomotiva), Vest Trans Rail (o locomotiva), GFR (31 locomotive), Magro Util (o locomotiva), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) si Unicom Tranzit (4 locomotive).
Procesul de valorificare va continua, astfel ca in cursul lunii septembrie anuntul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele si locomotivele ramase neachizitionate. Avand in vedere faptul ca CFR Marfa a reusit sa valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluata pana la epuizarea lotului de vagoane si locomotive scos initial spre valorificare, precizeaza compania.
CFR Marfa a initiat un proces de privatizare in anul 2013 care nu a fost finalizat si a presupus, la momentul respectiv, majorarea capitalului social prin conversia in actiuni a obligatiilor fiscale ale companiei administrate de catre ANAF, precum si preluarea obligatiilor fiscale ale CFR SA catre ANAF in contul datoriilor CFR Marfa catre administratorul de infrastructura.
Aceste sume au fost considerate de Comisia Europeana drept ajutor de stat ilegal si trebuie rambursate. In martie 2022, odata cu aprobarea actului aditional la Concordatul preventiv, valoarea totala a ajutorului de stat a ajuns la 3,8 miliarde de lei, ca urmare a acumularii de dobanzi penalitati si a intarzierii deciziei de stabilire a modalitatilor de recuperare a ajutorului de stat.
In prezent, ajutorul de stat ce trebuie rambursat este de 3,63 miliarde de lei.
Pe 21 iulie, directorul general al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa „CFR Marfa„, Daniel Apostolache, a anuntat ca cifra de afaceri a crescut cu 37%, in primul semestru al acestui an fata de aceeasi perioada din 2022, iar compania se afla cu plata la zi catre toti furnizorii de servicii, precum si cu toate taxele aferente activitatii curente.
CFR Marfa este operatorul national de transport feroviar de marfa, care detine o cota de 31,6% din piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, la nivelul primului trimestru al anului 2023, in crestere cu 2,3 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cel mai recent bilant, depus anul acesta pentru anul trecut si publicat de Ministerul Finantelor Publice, arata ca CFR Marfa a raportat o pierdere de 153.311.545 lei, la o cifra de afaceri de 689.895.001 lei si un numar de 3.246 salariati anul trecut. In 2021 compania a raportat pierderi de 351.759.979 de lei.
Din ciclul “Ce mai este de furat?” Noi Statul punem sechestru pe Stat ,pentru un împrumut luat de Stat! Dumnezeule cred că nici în Congo nu există asemenea mizerie ! Mafioții italieni ar trebui să ia lecții de la procurorii,pardon ,mafioții români!