Continua lucrarile la podul hobanat de pe drumul de centura al orasului Galati. Este cea mai complexa constructie realizata in Galati de la Revolutie incoace, fiind realizat cu componente metalice din Italia.
A fost turnata deja placa de beton a podului hobanat. Intr-o singura zi s-au turnat aproape 400 de metri cubi de beton. Mai exact, pe santierul podului hobanat au ajuns zilele trecute peste 40 de betoniere.
Podul hobanat ar trebui finalizat anul acesta.
”Aproximativ 50% din placa de beton, peste care se va pune ulterior hidroizolatia si asfaltul, este finalizata. Urmeaza armarea ultimelor tronsoane ale tablierului si noi etape de turnare a betonului. De altfel, doar pentru placa de beton se vor turna pana la final aproximativ 1.500 de metri cubi de beton”, spune presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea.
De asemenea, se lucreaza si la rampele de urcare pe podul hobanat al Drumului de Centura.
Podul hobanat este o constructie unica in regiunea sud-est a Romaniei si va avea 62 de metri inaltime. La final, podul va fi cat un bloc cu 24 etaje. Obiectivul va avea patru benzi de circulatie si va scurta lungimea actualei variante ocolitoare a Galatiului.
Podul va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari si este prevazut cu patru benzi de circulatie.
Podul hobanat face parte din drumul de centura Galati. Investitia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele portiuni va avea patru benzi de circulatie, piste pentru biciclisti, cu o lungime totala de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.
Pentru largirea la patru benzi a drumului, pe sectoarele dintre Viaduct si zona blocurilor ANL, precum si intre Talcioc si intersectia cu bulevardul George Cosbuc, a fost nevoie sa se faca mai multe expropieri.