INCEP EXPROPRIERILE PENTRU METROUL PANA LA AEROPORT – Guvernul aloca 34,58 milioane lei pentru eliberarea traseului viitoarei Magistrale 6

Guvernul aloca 34,58 de milioane de lei pentru exproprierea imobilelor aflate pe amplasamentul lucrarilor pentru legatura dintre Magistrala 6 de metrou si Aeroportul Otopeni. Guvernul a aprobat alocarea acesti bani pentru exproprierea imobilelor proprietate privata aflate pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”.

Vineri, 8 septembrie, a fost astfel aprobata o Hotarare de Guvern privind suplimentarea pe anul 2023 a sumei prevazute ca justa despagubire aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 496/2017 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda- Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai- Otopeni)”, precum si modificarea si completarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 496/2017.

Se aloca suma de 34,58 milioane lei pentru exproprierea imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica ”Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni”. Fondurile se aloca de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, de la capitolul Transporturi„, titlul 58 Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, articolul 58.03 “Programe din Fondul de Coeziune” – FC”, a anuntat Guvernul.

Metrorex a semnat in luna mai contractul ce are ca obiect „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2:Tokyo – Aeroport Otopeni„, cu asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA.

Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fara TVA, iar sursele de finantare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile – credit extern JICA, in baza acordului de imprumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010.

Potrivit Metrorex, durata estimata a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Incepere. Contractul a fost atribuit prin procedura de licitatie restransa, in SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – pret”.

Sectiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km si 6 statii cu urmatoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni) si face parte din Proiectul Magistrala 6 „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda„.

Proiectul Magistrala 6 „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda” are o lungime totala de 14,2 km si 12 statii de metrou si va fi deservit de un numar de 12 trenuri noi de metrou.

Directorul general al Metrorex, Mariana Miclaus, spune atunci, in luna mai, ca Magistrala 6 de metrou 1Mai – Otopeni ar putea fi pusa in functiune in 2027.

Orizontul de timp pentru finalizarea intregii Magistrale 6 si nu numai a lucrarilor de structura de rezistenta este anul 2027. Vreau sa va spun ca anul trecut, dupa cum bine cunoasteti, pe 8 Martie, de Ziua Femeii, am semnat contractul pentru lucrari de structura de rezistenta pentru Lotul 1.1. Astazi, de Ziua Tineretului, avem un metrou tanar, este 2 mai, si am semnat contractul pentru lotul 1.2. Vreau sa va spun ca sunt multumita din punct de vedere profesional ca am reusit in cursul acestui mandat interimar de director general sa-mi vad un vis implinit si anume acela de a avea lucrarile de structura de rezistenta pana la Aeroportul International Henri Coanda, respectiv finalizarea contractarii tuturor lucrarilor de la 1 Mai pana la statia Aeroport International Henri Coanda. In perioada urmatoare, va fi lansata, este incarcata in SEAP, documentatia pentru lucrarile de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si curenti slabi, urmand ca pana la sfarsitul anului sa lansam si procedura pentru sistemul de automatizare a traficului, precum si achizitia a 12 trenuri de metrou care vor deservi Magistrala 6 de metrou. Deci, orizontul de timp este anul 2027 si ne vom incadra, astfel incat in 2027 sa avem o punere in functiune cu calatori a Magistralei 6„, a spus Miclaus, in luna mai.

Articolul precedentIMAGINI NOI DE PE SANTIERUL AUTOSTRAZII SIBIU – PITESTI – Pe tronsonul Curtea de Arges-Pitesti, stadiul lucrarilor a ajuns la jumatate. Traficul ar putea fi deschis in 2025
Articolul următorGRINDEANU PROMITE 250 DE KM DE AUTOSTRADA SI DRUM EXPRES PANA ANUL VIITOR – Tronsonul Pitesti-Curtea de Arges ar putea fi gata in 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.