INCEPE CONSTRUCTIA AUTOSTRAZII A13 – S-a semnat contractul pentru constructia Tronsonului 3 intre Arpasu de Jos si Sambata de Sus al Autostrazii Sibiu-Fagaras

Autostrada Sibiu-Fagaras-Brasov-Bacau (A13), cu o lungime de aproximativ 300 de km, face un pas important. Miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor, s-a semnat contractul pentru proiectarea si executia Tronsonului 3, intre Arpasu de Sus- Sambata de Jos, al Autostrazii Sibiu-Fagaras (sectiune a A13). Semnarea reprezinta debutul constructiei acestei noi autostrazi.

Contractul de 1,77 miliarde lei (fara TVA) pentru cei 17,61 km a fost castigat de constructorul turc – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS.

Miercuri, 16 august 2023, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor de constructie a autostrazii Sibiu – Fagaras, Tronson 3,  Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B),cu ofertantul declarat castigator, respectiv MAKYOL İNSAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM SİRKETİ”, anunta CNAIR.

Valoarea contractului este de 1.772.677.196,02 lei fara TVA.

De asemenea, la inceputul lunii mai, a fost desemnat constructorul pentru Tronsonul 4 Sambata de Sus – Municipiul Fagaras, fiind vorba tot despre acest constructor turc.

Cu o lungime de 17,61 km si o valoare contractuala de 1,71 miliarde de lei (fara TVA), acest tronson (finantat prin Programul Transport) trebuie sa fie finalizat de constructorul turc in termen de 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni executie)”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe traseul tronsonului 3 (Arpasu de Sus- Sambata de Jos) vor fi construite 27 de structuri de arta, printre care si un pod de o complexitate tehnica ridicata, in lungime de 820 m.

Am semnat astazi contractul pentru proiectarea si executia primilor 17,6 km ai autostrazii Sibiu-Fagaras, parte a A13, Sibiu – Fagaras- Brasov – Bacau (aproximativ 300 km). Prin semnarea acestui contract in valoare de 1,77 miliarde lei (fara TVA) finantat din Programul Transport (PT), incepe practic constructia celei de-a doua autostrazi care va lega Moldova de celelalte regiuni ale tarii, dupa A7”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 36 luni perioada de executie a lucrarilor

Perioada de garantie este de 120 de luni.

Autostrada Sibiu – Fagaras (68,04 km) este compusa din 4 Tronsoane:

– Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu – Pitesti) – Avrig – Marsa (DJ105G) (14,25 km)

– Tronsonul 2: Avrig – Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1) (19,92 km)

– Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) (17,61 km)

– Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras (16,26 km.) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km)

Autostrada Sibiu-Fagaras are o lungime totala de 68 km, iar traseul acesteia porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov.

Sursa de finantare este din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Transport.

Articolul precedentSTATIILE STB VOR FI DOTATE CU PANOURI DIGITALE – Calatorii vor afla in timp real programul autobuzelor si al tramvaielor
Articolul următorPORTUL CONSTANTA SFIDEAZA TRENDUL – Portul Constanta se indreapta spre un nou record de trafic de marfuri in acest an

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.