Primaria Brasov a desemnat firma care va executa lucrarile de consolidare a drumului spre Poiana Brasov. Anul trecut, in 5 iunie, pe sectorul de drum DN 1E km 6+500, o portiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brasov s-a surpat, astfel ca, pentru o perioada, traficul s-a desfasurat pe o singura banda, alternativ. Ulterior, in zona respectiva a fost amenajata, provizoriu, inca o banda, inspre versantul de pe partea dreapta, pe sensul de urcare. In acest moment se circula pe doua benzi, una pe sens, dar este restrictionat accesul autovehiculelor peste 3,5 tone, cu exceptia mijloacelor de transport RATBV.
Firma are la dispozitie 5 luni pentru a realiza documentatia si pentru a executa lucrarile. Anul trecut s-au executat lucrarile pentru asigurarea traficului, realizate in regim de urgenta.
In urma procedurii de achizitie, primaria a desemnat firma care va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de punere in siguranta a sectorului de drum DN 1E Km 6+500, dupa ce, anul trecut, o portiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brasov s-a surpat.
Firma care a castigat aceasta procedura de achizitie este SC Zohir 84 Cons Construct SRL, avand ca subcontractant pe SC Prinfo SRL, iar ca tert sustinator SC Maristar Com SRL.
Conform raportului procedurii, aceasta companie a avut cea mai buna oferta, din punctul de vedere al celui mai bun raport calitate pret, dintre cele 4 depuse.
Valoarea lucrarilor de proiectare si executie este de 4.234.495,75 lei, la care se adauga TVA.
Dupa perioada de depunere a contestatiilor, se va putea semna contractul si vor incepe lucrarile de proiectare.
Termenul pentru realizarea proiectului tehnic – inclusiv detalii de executie si documentatie economica – si a documentatiei pentru obtinerea Autorizatiei de Construire este de 60 de zile.
Lucrarile vor fi realizate in 90 de zile si vor consta in:
- consolidare si refacere a sistemului rutier, pe sectorul de drum DN 1E;
- inlocuirea structurii existente si refacerea podetului existent;
- drenuri de adancime;
- amenajarea in amonte a torentului si a camerei de cadere a podetului;
- refacerea structurii rutiere dupa inlocuirea structurii de sprijin fundata indirect, prin intermediul pilotilor forati cu diametru mare, dispusi axial.
Anul trecut, pentru a se asigura circulatia pe acest tronson de drum, s-au executat o serie de lucrari, in regim de urgenta:
- s-a realizat o structura de sprijin provizorie de gabioane;
- s-a realizat o varianta de circulatie provizorie prin extinderea unei benzi peste acostament si catre versantul de pe partea dreapta, in sensul de mers catre Poiana Brasov;
- s-au introdus restrictii de circulatie privind tonajul.