TREND NOU IN TRANSPORTUL AERIAN – Clientii de lux isi cumpara avioane private de frica pandemiei

Relansarea pietei avioanelor de lux incepe sa accelereze, pe masura ce un numar din ce in ce mai mare de clienti aleg sa zboare cu avioane private in contextul pandemiei de coronavirus, sustin bancherii care se ocupa de cei care isi cumpara avioane de lux, potrivit Bloomberg.

Restrictiile de calatorie au sufocat companiile aeriene, ajunse in pragul falimentului, dar a impulsionat un alt trend, in crestere: un val de cumparatori si-au cumparat pentru prima data un avion privat din segmentul inferior al pietei, unde acestia incep de obicei, spun bancherii de la Credit Suisse Group si BNP Paribas.

Am avut foarte multe persoane care si-au cumparat pentru prima data un avion”, spune Rebecca Johnson, din boardul companiei JetHQ, care intermediaza vanzari de avioane private.

O relansare a cererii pentru avioane second-hand in a doua jumatate a lui 2020 se prelungeste si in acest an, stimulata printre altele si de cei care isi cumpara pentru prima data un avion privat.

Daca ne uitam inapoi, am avut un an foarte bun si mult mai bun decat ne asteptam. In special pe piata avioanelor mai mici am avut o cerere foarte puternica”, a spus Werner Slavik, director pentru aviatie la divizia de finantare pentru echipamente de la Societe Generale.

Cererea este stimulata de calatoriile de divertisment, deoarece din ce in ce mai multi calatori instariti opteaza sa zboare cu avioanele private, in loc sa aleaga scaunele de la clasa business ale companiilor aeriene.

Astfel, bancherii sunt surprinsi de cat de rapid si-a revenit finantarea pentru avioane private. Numarul tranzactiilor pentru avioane second hand a crescut in 2020 comparativ cu 2019, pana la 2.598, potrivit raportului Jetnet iQ.

Piata avioanelor private noi continua sa sufere, asta pentru ca directorii de companii de top zboara mai putin. De exemplu, Textron a livrat 132 de avioane anul trecut, comparativ cu 206 avioane in 2019, iar General Dynamics Corp. a livrat anul trecut 127 de avioane Gulfstream, cu 20 mai putine decat in 2019.

Chiar si asa, piata urca in raport cu prabusirea cu 74% din luna aprilie a anului trecut, ceea ce inseamna ca a avut loc o revenire la finele anului. Pentru moment, cumparatorii sunt motivati mai ales de calatoriile de divertisment si mai putin de calatoriile in interes de afaceri. Acest lucru se va schimba, pe masura ce granitele se vor redeschide, prognozeaza Robert Gates, director pentru vanzarile internationale la Global Jet Capital Inc.

Articolul precedentSEFII CNAIR, LA RAPORT – Presedintele Comisiei pentru Transporturi din Senat vrea sanctiuni pentru defectiunile Podului Adunatii Copaceni
Articolul următorUPGRADE LA AEROPORTUL KOGALNICEANU – Licitatie de peste 22 milioane lei pentru modernizarea Aeroportului din Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.