Presedintele Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura (CTI) din Senat, Florin Petcu (foto), a discutat luni, 8 februarie, situatia bugetului pe 2021 si a proiectelor de infrastructura cu conducerea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Florin Petcu a mai anuntat ca va colabora cu Blocul National Sindical in stabilirea prioritatilor de finantare prin PNRR in domeniul transporturilor si infrastructurii, in urma unei discutii cu seful BNS, Dumitru Costin.
Astfel, la intalnirea de luni cu reprezentantii CNAIR, printre care Mariana Ionita, director general al Companiei si Catalin Somode, director regional DRDP Bucuresti, senatorul PNL Florin Petcu s-a interesat de situatia proiectului ”Modernizare DN5 Bucuresti – Adunatii Copaceni, sector km 7+573 – km 19+ 220 relicitare”.
„Am fost informati ca proiectul este finalizat in proportie de 95%, receptia de terminare a lucrarilor putand fi organizata in luna martie a acestui an.Reprezentantii CNAIR au precizat ca, potrivit comunicarilor aduse de antreprenor, au fost constatate defectiuni pe tronsonul aferent Podului de la Adunatii Copaceni, care se vor remedia pe cheltuiala acestuia”, a declarat la finalul intalnirii presedintele CTI din Senat, Florin Petcu.
Pe agenda discutiei cu reprezentantii CNAIR s-au aflat si celelalte proiecte de investitii, proiecte in derulare sau proiecte care vor fi demarate, dar si bugetul CNAIR pentru 2021.
Bugetul pe 2021 pentru DRDP Bucuresti va avea cele mai mari alocari din ultimii ani
Florin Petcu spune ca a solicitat includerea in buget a proiectelor de infrastructura, prioritare pentru judetul Giurgiu si ca, in urma discutiei despre bugetul DRDP Bucuresti pe 2021 pentru DRDP Bucuresti rezulta ca Directia va avea cele mai mari alocari din ultimii ani.
„In ceea ce priveste tronsonul aferent Podului de la Adunatii Copaceni, am solicitat sa fie luate masuri drastice pentru cei care au gresit, in cazul in care nu se remediaza urgent defectiunile constatate. Voi monitoriza in mod expres termenele de finalizare ale Podului peste Arges, care leaga Capitala de sudul tarii”, a explicat senatorul PNL, Florin Petcu, citat de presa locala din judetul Giurgiu.
Consultari cu Blocul National Sindical privind prioritatile de finantare in infrastructura prin PNRR
Tot luni, 8 februarie, Florin Petcu si liderul Blocului National Sindical, Dumitru Costin, au discutat, printre altele, despre gasirea unor solutii pentru imbunatatirea cadrului legislativ national si stabilirea unui mecanism de comunicare si colaborare institutionala.
Cei doi au stabilit sa existe consultari asupra modului privind influenta Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in domeniul transporturilor si sa fie realizata o analiza pentru a stabili prioritatile de finantare prin PNRR, potrivit unui comunicat al Comisiei de transporturi din Senat.
De asemenea, sunt vizate si proiectele ce pot fi finantate prin acest program si care nu ar putea fi finantate prin noua schema de finantare europeana (Programul Operational Transport).
„In intalnire s-a mai discutat despre domeniul transporturilor feroviare, o zona in care nevoia de investitii este mai mare decat in alte zone de transport si au fost identificate cateva modificari legislative care pot aduce imbunatatiri acestui domeniu.”, se precizeaza in comunicat.
Toma Petcu, presedintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Senat, a precizat ca, in ceea ce priveste transporturile navale, acest domeniu are un ridicat potential pentru Romania, subliniind nevoia de modernizare a zonei portuare si de transport naval care va concura la marirea fluxului de marfa si de calatori.
Planului National de Redresare si Rezilienta trebuie finalizat pana la sfarsitul lunii aprilie 2021, pentru ca Romania sa poata beneficia de fondurile europene puse la dispozitie de Bruxelles. Vizate sunt domeniile Transport, Mediu, Schimbari Climatice, Energie si Eficienta Energetica.
Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene a organizat luni primele consultari tehnice pentru actualizarea Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Acestea au vizat domeniile Transport, respectiv Mediu, Schimbari Climatice, Energie si Eficienta Energetica. Au participat reprezentantii ministerelor de linie, precum si cei ai agentiilor in domeniu.
Reuniunile au fost coordonate de Marius Vasiliu, secretar de stat in cadrul MIPE, care a subliniat ca principalul obiectiv al Planului National de Redresare si Rezilienta il reprezinta finantarea de reforme.
El a explicat ca PNRR trebuie finalizat pana la sfarsitul lunii aprilie 2021, iar reformele si proiectele incluse in acest Plan trebuie implementate pana la sfarsitul anului 2026.