CINCI OFERTE PENTRU FINALIZAREA CENTURII TIMISOARA SUD – Drumul de 26 km costa 394 milioane lei

Cinci oferte au fost depuse pentru noul contract necesar finalizarii constructiei centurii Timisoara Sud. Castigatorul trebuie sa finalizeze intr-un an de zile lucrarile care au ramas de executat la momentul rezilierii contractului anterior.

Varianta de ocolire Timisoara Sud are o lungime de 25,69 km si o valoare estimata a contractului de 394.100.430 lei, fara TVA.

In decembrie 2022, CNAIR a reziliat contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivand slaba mobilizare si incapacitatea financiara a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula. La data rezilierii precedentului contract progresul fizic al lucrarilor era de 58,26%.

Durata contractului va fi de 72 de luni, din care 12 luni perioada de executie a lucrarilor, iar perioada de garantie va fi de minim 5 ani, aceasta putand fi majorata de ofertanti pana la maxim 10 ani.

Cinci oferte pentru noul contract necesar finalizarii constructiei Variantei Ocolitoare Timisoara Sud! Constructori din Romania, Spania, Ungaria si Ucraina concureaza pentru adjudecarea contractului lansat in licitatie de CNAIR, prin D.R.D.P. Timisoara. Contractul are o valoare de 394,10 milioane de lei (fara TVA)”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Ofertele depuse:

1. Automagistral-Pivden (Ucraina);

2. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – Duna Constructii RO SRL (Ungaria – Romania);

3. Asocierea Maxagro Center SRL (lider de asociere) – Drumuri si Poduri Banat SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Dimex-2000 Company SRL (Romania – Spania);

4. Asocierea SA&PE Construct SRL (lider de asociere) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB (Romania);

5. Asocierea Super Construct SRL (lider de asociere) – Bauerhof Agrobanat SRL – Rostdorstroy SRL (Romania – Ucraina).

Pe traseul cu o lungime de 25,69 de km, castigatorul trebuie sa finalizeze in 12 luni lucrarile care au ramas de executat la momentul rezilierii contractului anterior:

– trei poduri

– noua pasaje

– patru noduri rutiere

– cinci intersectii la nivel

– doua parcari de scurta durata.

Finantarea lucrarilor va fi asigurata prin Programul Transport 2021-2027.

In perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice.

Anuntul ce viza reluarea licitatiei pentru constructia variantei ocolitoare Timisoara Sud a fost publicat in SEAP in luna martie a acestui an. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anuntat atunci pe Facebook ca proiectul pentru centura Timisoara Sud a fost scos la licitatie de compania de drumuri in aprilie 2017, iar in urma finalizarii procedurii de atribuire Tirrena Scavi S.p.A. Italia a fost desemnata castigatoare, contractul fiind semnat in decembrie 2018.

In perioada de implementare a proiectului, antreprenorul a intampinat probleme financiare si nu a respectat prevederile contractuale de a finaliza lucrarile, drept urmare contractul a fost reziliat in data de 21.12.2022”, a precizat Cristian Pistol.

Lucrarile la Centura Timisoara Sud au demarat in martie 2020. Traseul se desfasoara pe raza Timisoarei si a localitatilor Sanmihaiu Roman, Sag, Giroc, Mosnita Noua si Ghiroda.

In decembrie 2022, CNAIR a reziliat contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivand slaba mobilizare si incapacitatea financiara a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula.

Reprezentantii CNAIR precizau atunci ca la lucrarile la varianta ocolitoare Timisoara Sud sunt inregistrate intarzieri majore in raport cu termenul de finalizare.

Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depasit cu mult, iar mobilizarea pe santier a fost deficitara pe tot parcursul anului 2022, ajungand la un stadiu fizic de doar 58,26%”, preciza atunci CNAIR.

Articolul precedentALTE TRAMVAIE NOI CIRCULA IN BUCURESTI – Noile tramvaie au fost introduse in circulatie pe liniile 41 si 25 si urmeaza primul pe linia 10
Articolul următorCONSTRUCTOR BOTOSANEAN PENTRU UN DRUM JUDETEAN DE 6 KM – Lucrarile de modernizare costa 24 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.