AUTOSTRADA BRASOV-BACAU – Se reia proiectarea. Studiul de fezabilitate nu a fost finalizat

Autoritatile reiau proiectarea Autostrazii-Brasov- Bacau. CNAIR a transmis la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) pentru validare documentatia de atribuire pentru reluarea licitatiei necesara finalizarii Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru constructia Autostrazii Brasov- Bacau (A13).

Finantarea contractului este asigurata prin Programul Transport (PT).

Autostrada Brasov – Bacau are ca scop sa asigure o legatura rutiera moderna intre regiunile Moldova si Transilvania.

Am relansat licitatia pentru finalizarea Studiului de fezabilitate al autostrazii Brasov – Bacau si am transmis spre validare la ANAP documentatia de atribuire. Castigatorul acestui contract va avea la dispozitie 24 de luni pentru finalizarea documentatiei necesara lansarii licitatiei pentru constructia efectiva a acestui sector de autostrada”, spune seful CNAIR, Cristian Pistol.

Durata contractului de Proiectare a acestei autostrazi este de 24 de luni.

Dupa validarea documentatiei va fi anuntata in SEAP valoarea contractului dar si data limita pentru depunerea ofertelor. Acest sector de autostrada face parte din infrastructura de mare viteza care asigura legatura dintre Moldova si Transilvania pe traseul Brasov – Targu Secuiesc – Onesti – Bacau”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Proiectul este cuprins in strategia de finantare in cadrul noului Program Transport 2021-2027.

Pe 23 noiembrie 2022, CNAIR a lansat licitatia pentru finalizarea studiului de fezabilitate necesar constructiei autostrazii Brasov – Bacau, prin transmiterea spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a Anuntul de Participare pentru lansarea procedurii de achizitie publica FINALIZARE STUDIU DE FEZABILITATE AUTOSTRADA BRASOV – BACAU.

Autostrada Brasov – Bacau va asigura o legatura rutiera moderna intre Moldova si Transilvania.

Proiectul va asigura realizarea unui sector de autostrada ce va face legatura intre orasele Brasov si Bacau, acesta facand parte din autostrada cu denumirea generica „Moldova”, indicativ A5 cuprins in MPGT si care realizeaza legatura intre localitatile Brasov – Targu Secuiesc – Onesti – Bacau.

Avand in vedere prioritizarea proiectelor realizata in cadrul Planul Investitional (P.I.), proiectul este cuprins in strategia de finantare in cadrul noului Program Operational Transport 2021-2027.

Locuitorii a doua comune din judetele Covasna si Brasov cerusera modificarea traseului invocand motive economice si de mediu. Locuitorii comunei Ilieni, din judetul Covasna, s-au declarat nemultumiti de faptul ca traseul propus de CNAIR va conduce la scaderea nivelului de trai al locuitorilor, dar si la cresterea semnificativa a poluarii de mediu si a celei fonice. La randul lor, locuitorii din comuna Harman, judetul Brasov, spun ca realizarea autostrazii Brasov-Bacau presupune demolarea a mai bine de 50 de gospodarii – majoritatea cu case construite in ultimii 10 ani – care se afla pe traseul autostrazii. Potrivit acestora, realizarea drumului de mare viteza presupune izolarea unei parti a satului aflata intre un deal si viitoarea autostrada.

Autostrada care va lega Bacaul de Brasov va avea 162 de kilometri si va costa aproximativ 3,5 miliarde de euro.

A13 Bacau – Brasov:

– 162 de kilometri lungime;

– 25 de kilometri de poduri;

– 12 kilometri de tuneluri;

– 14 noduri rutiere;

– 21 de pasaje peste autostrada;

– 67 de podete peste canale si vai.

Articolul precedentINCEP LUCRARILE LA PODUL PESTE SIRET – Umbrarescu a castigat contract de 371 milioane lei fara TVA
Articolul următorCONTRACTUL PENTRU CONSTRUCTIA CENTURII TIMISOARA SUD SE RELANSEAZA – Licitatia a fost publicata in SEAP. Contractul cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.