PODUL DE LA BRAILA INTRA IN FAZA FINALA – In zece zile se toarna primul strat de asfalt. Este cel mai scump pod din Romania

Podul peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea, impreuna cu prima etapa a drumurilor de legatura au intrat in faza finala de executie a lucrarilor. A inceput aplicarea ultimului strat afferent sistemului de hidroizolatie pe podul principal, iar in functie de temperatura si umiditatea din urmatoarea perioada va incepe si turnarea primului strat de asfalt, in maximum zece zile, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

A inceput formarea echipei care va prelua intretinerea si mentenanta obiectivului, echipa care va fi instruita de catre antreprenor, in baza contractului”, spune Scriosteanu.

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. 

Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

In momentul acesta, se executa lucrari atat la pod, cat si la drumurile de legatura, dupa cum urmeaza:

Zona podului suspendat:

  • A inceput aplicarea ultimului strat al hidroizolatiei, iar in functie de temperatura si umiditatea din perioada urmatoare, va incepe si turnarea primului strat de asfalt (in maximum 10 zile);
  • S-a finalizat armarea, cofrarea si turnarea ultimelor doua portiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
  • Continua aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolatiei. Pana in prezent, s-au realizat aproximativ 40.000/45.000 mp aferenti aplicarii primului strat;
  • Pentru calea Sud, au fost executate lucrarile de hidroizolatie pentru straturile 2 si 3 pentru aproximativ 16.000/22.000 mp;
  • Se executa lucrari de armare a rostului de dilatatie la blocul de ancoraj de pe malul Jijilei;
  • Se lucreaza la sistematizarea zonei blocului de ancoraj de pe malul Brailei si se executa sapaturi pentru bazinul decantor.

Zona Drumului principal:

  • Au inceput lucrarile de terasamente in zona giratoriului 2 de la km 1+180;
  • Continua lucrarile de montare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
  • Continua lucrarile de armare, cofrare si betonare a placii de suprabetonare aferenta podului de la km 1+759;
  • Se lucreaza la finisajele interioare ale Centrului de Intretinere si Coordonare in cladirea principala, atelierul mecanic si depozit, precum si la reteaua de hidranti;
  • Se monteaza dalele de racordare aferente podului de la km 2+409, precum si viaductului de acces Braila;
  • Se monteaza rigola mediana pentru preluarea apelor pe sectorul de drum cuprins intre km 3+890 si km 4+000;
  • Se executa lucrari de montare a casiurilor si de racordare a acestora la rigolele de acostament pe sectorul de drum cuprins intre km 3+250 si km 4+000, precum si in zona bretelelor de acces 1, 2, 3 si 4;
  • Se executa lucrari pentru canalizarea pluviala, finisaje interioare+exterioare si copertina pentru statia de taxare de la km 7+300;
  • Se afla in curs de finalizare montarea pavelelor si bordurilor aferente giratoriului 4 de la km 8+000;
  • Se executa lucrari de umpluturi corp rambleu pe sectoarele de drum cuprinse intre km 0+000 – km 1+085 si intre km 8+000 – km 15+000;
  • Se armeaza si cofreaza elevatiile pentru podurile de la km 9+496, km 11+779 si pentru podetul casetat de la km 16+730;
  • Se executa lucrari de decopertare a terenului vegetal pe sectorul de drum cuprins intre km 17+500 si km 19+036.

Zona Drumului de lagatura cu Macin

Se asterne primul strat de asfalt pe sectorul de drum cuprins intre km 0+000 si km 2+000.

Au inceput lucrarile de turnare a ultimelor doua antretoaze care leaga grinzile principale aferente podului de la km 3+507.

Se executa lucrari de terasament la intersectia drumului de legatura cu drumul national in zona km 4+136.

Constructorul este asocierea italo – japoneza WeBuild – IHI Infrastructure. Podul suspendat de la Braila avea termen contractual de finalizare decembrie 2021, dar a primit o extensie de un an pana la sfarsitul lui ianuarie 2023, intrucat Ministerul Transporturilor nu a rezolvat la timp relocarea utilitatilor. Ultimul termen anuntat era 20 decembrie 2022.

Trecerea pe podul de la Braila, al treilea pod suspendat din Europa ca lungime, va fi gratuita cel putin 5 ani de la momentul inaugurarii.

Pe rolul instantelor erau 21 de litigii intre CNAIR si WEBUILD SPA, iar constructorul castiga procesele cu statul.

Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;

Lungime pod suspendat: 1.974,30 m;

Lungime drum principal Braila – Jijila: 19,095 km;

Lungime drum de legatura cu DN22 Smardan – Macin: 4,328 km;

Data semnarii contractului: 19.01.2018;

Termen contractual finalizare: 2021.

Articolul precedentCIRCULATIA TRENURILOR INTRE GARA DE NORD SI AEROPORT OTOPENI SE INCHIDE – STB redeschide linia 780
Articolul următorJUDETUL IASI CONSTRUIESTE UN POD NOU PESTE PARAUL TANSA – Lucrarile de pe DJ 246 costa 4,6 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.