Airbus SE, unul din cei mai mari constructori de avioane din lume, a raportat rezultatele financiare consolidate pe anul 2022 si anunta bugetul previzionat pentru 2023.
Veniturile consolidate au crescut anul trecut cu 13%, la 58.8 miliarde euro, de la 52.1 miliarde euro in 2021.
Profitul net consolidat a fost de 4,247 miliarde euro, fata de 4,213 miliarde euro in 2021, cu un profit pe actiune consolidat raportat de 5,40 euro (2021: 5,36 euro).
Un numar total de 661 de aeronave comerciale au fost livrate anul trecut, comparativ cu 611 aeronave comerciale in 2021, dintre care 53 de aeronave A220, 516 aeronave A320 Family, 32 aeronave A330 si 60 aeronave A350. Veniturile generate de activitatile aeronavelor comerciale Airbus au crescut cu 15% de la an la an, ceea ce reflecta in principal numarul mai mare de livrari si intarirea dolarului american.
Airbus Helicopters a livrat 344 de unitati (2021: 338 unitati), cu veniturile crescand cu 8%, ce arata o crestere in servicii si un mix favorabil de programe.
Veniturile Airbus Defence and Space au crescut cu 11%, conduse in principal de volumul mai mare de aeronave militare si Eurodrone. Un numar total de 10 aeronave de transport militar A400M au fost livrate in 2022, comparativ cu 8 in 2021.
„Industria si-a continuat revenirea pe parcursul anului 2022, traficul aerian crescand, iar companiile aeriene intorcandu-se la planificarea pe termen lung a flotelor. Am obtinut rezultate financiare solide, in ciuda unui mediu operational nefavorabil, ce a impiedicat revenirea lantului de aprovizionare la viteza la care ne asteptam. Compania a trebuit sa isi ajusteze operatiunile in consecinta, ceea ce a dus la un numar mai mic de livrari de aeronave comerciale decat cele planificate initial. Ne adaptam productia pentru a corespunde cu oferta. Pe masura ce avansam in 2023, ne concentram pe activitatile noastre industriale si pe transformarea pe termen lung a companiei. Performanta financiara solida din 2022 si increderea noastra in viitor ne determina sa propunem o majorare a platii dividendelor in acest an”, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus.
EBIT Consolidat ajustat – o alternativa de masurare a performantei si a indicatorilor cheie, ce surprinde marja de afaceri subiacenta, prin excluderea cheltuielilor materiale sau profiturilor, cauzate de miscarile de provizioane legate de programe, restructurare sau impactul cursului de schimb valutar, cat si castigurile/ pierderile capitale din cedarea sau achizitionarea de afaceri – a crescut la 5,627 miliarde euro, de la 4,865 miliarde euro in anul anterior.
EBIT ajustat in activitatile de avioane comerciale Airbus a crescut la 4,6 miliarde euro (in 2021 s-a ridicat la 3,570 miliarde euro).
„Aceasta crestere reflecta numarul mai mare de livrari si este sprijinita de cateva elemente nerecurente – in principal, impactul pozitiv al obligatiilor referitoare la beneficiile de pensionare si al progreselor facute in raport cu conformitatea – compensate partial de o rata de acoperire a riscurilor mai putin favorabila comparativ cu anul 2021”, precizeaza compania.
EBIT ajustat al Airbus Helicopters a crescut la 639 milioane euro (2021: 535 milioane euro), ceea ce reflecta executia a mai multor servicii si programe. Elementele nerecurente includ impactul pozitiv cu privire la obligatiilor referitoare la beneficiile de pensionare, programate in primul trimestru.
EBIT ajustat la Airbus Defence and Space a scazut la 384 milioane euro (2021: 696 milioane euro), ceea ce reflecta in principal deprecierea legata de pierderea a doi sateliti Pleiades Neo in decembrie si de intarzierile la lansarea Ariane 6, precum si impactul inflatiei in crestere. Acest lucru a fost partial compensat de un volum mai mare de aeronave militare, de accelerarea activitatii la Eurodrone si impactul pozitiv legat de obligatiilor referitoare la beneficiile de pensionare, inregistrate in primul trimestru.
Airbus isi propune sa realizeze in 2023 in jurul a:
• 720 livrari de avioane comerciale;
• EBIT ajustat de 6 miliarde euro;
• Flux de numerar inainte de fuziuni si achizitii si finantare clienti de 3,0 miliarde euro.
„Ipotezele pe baza carora compania si-a construit bugetul pe 2023 sunt acelea ca nu mai exista nicio perturbare suplimentara pentru economia mondiala, traficul aerian, lantul de aprovizionare, operatiunile interne ale companiei si capacitatea sa de a furniza produse si servicii”, spun reprezentantii companiei.