AU INCEPUT LUCRARILE LA AUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI, LOTURILE 1 SI 4 – 65 de km ai Autostrazii Moldova sunt in executie

Pe Autostrada Moldovei (A7) au inceput lucrarile la tronsonul Buzau-Focsani, loturile 1 si 4. Toate cele 4 loturi ale Autostrazii Buzau-Focsani au autorizatiile de construire emise. Iar saptamana viitoare vor fi comunicate antrenorului ordinele de incepere si pentru Lotul 2 Vadu Pasii-Ramnicu Sarat si Lotul 3 Ramnicu Sarat-Mandresti Munteni.

La acest moment, 64,89 km ai Autostrazii Moldova sunt in executie.

Autostrada Moldovei A7. Pentru ca au inceput lucrarile la Autostrada Buzau-Focsani, loturile 1 si 4, am avut o prima sedinta in santier, cat si o vizita pe teren. Am fost in vizita pe santierele Autostrazii Buzau-Focsani, unde antreprenorul executa lucrari pe Lotul 1 Buzau-Vadu Pasii si pe Lotul 4 Mandresti Munteni-Focsani Nord, si am avut si o prima sedinta de progres cu factorii responsabili”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Antreprenorul asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL are termen de finalizare de 20 luni de la data ordinelor de incepere a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 120 luni.

In acest moment, chiar daca conditiile meteorologice sunt nefavorabile, se desfasoara urmatoarele lucrari:

Lotul 1:

  • a fost finalizata activitatea de deminare pe intreaga suprafata a amplasamentului autostrazii si drumului de legatura cu DN2
  • a fost finalizata diagnoza arheologica a intregului traseu, in urma careia nu a fost identificat niciun sit arheologic
  • se foreaza, armeaza si toarna pilotii aferenti a 2/4 structuri (poduri si pasaje)
  • se executa lucrari la drumurile de acces

Lotul 4:

  • au fost finalizate lucrarile de decopertare a terenului pe intregul traseu al acestui lot
  • a fost finalizata activitatea de deminare pe intreaga suprafata a amplasamentului
  • a fost finalizata diagnoza arheologica, in urma careia s-a identificat un sit arheologic
  • sunt in curs de finalizare umpluturile aferente traseului autostrazii
  • se executa lucrari la podete
  • se foreaza, armeaza si cofreaza pilotii pentru 6/7 structuri (poduri si pasaje)
  • se executa lucrari de organizare de santier si depozitul de materiale agregate

Contractele prevad executia a unui total de 15,5 km de autostrada, format din:

Lotul 1 Buzau-Vadu Pasii (km 0+000 – km 4+600):

  • 4,6 km lungime traseu
  • 7,75 km drum de legatura cu DN2
  • 2 poduri
  • 2 pasaje
  • 1 nod rutier
  • 9 podete
  • 7791 m perdele forestiere

Lotul 4 Mandresti Munteni – Focsani Nord (km 71+500 – km 82+440)

  • 10,9 km lungime traseu
  • 6 poduri
  • 1 pasaj
  • 2 noduri rutiere

Pentru ambele loturi mentionate mai sus, au fost emise ordinele de incepere cu data inceperii lucrarilor din 5 decembrie 2022, iar saptamana viitoare vor fi communicate antrenorului ordinele de incepere si pentru Lotul 2 Vadu Pasii-Ramnicu Sarat si Lotul 3 Ramnicu Sarat-Mandresti Munteni”, mai spune Scriosteanu.

Altfel, Plenul Consiliul Judetean Iasi a votat, in sedinta extraordinara, trecerea din proprietatea publica a judetului Iasi, cu drept de administrare DJADP, in proprietatea publica a statului roman, cu drept de administrare pentru CNAIR, a unei suprafete de 31.347 mp din tronsoanele de drum care fac parte din coridorul de expropriere pentru Autostrada Bacau – Pascani.

Este vorba despre 13 portiuni de drum situate in zona Pascani si a comunelor Halaucesti si Stolniceni Prajescu.

Tronsonul Bacau – Pascani din Autostrada Moldovei A7 are o lungime de 77,4 kilometri. In judetul Iasi, A7 va tranzita comunele Mircesti, Halaucesti, Mogosesti – Siret, Stolniceni – Prajescu si municipiul Pascani, pe o lungime de aproximativ 30 de kilometri.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Articolul precedentDOUA OFERTE PENTRU CENTURA COMARNIC – Judetul Prahova pregateste in acest an inceperea lucrarilor la centurile Comarnic, Azuga, Busteni, Paulesti, Mizil
Articolul următorEFECTELE RAZBOIULUI DIN UCRAINA IN TRAFICUL DE MARFA CU ROMANIA – Traficul feroviar de marfa la granita cu Ucraina a crescut anul trecut cu 65%

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.