Sucursala Regionala CF BUCURESTI a semnat 11 contracte in valoare totala de 220.585.443 lei fara TVA, pentru executia lucrarilor tip QUICK WINS – ridicarea restrictiilor de viteza, pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii, pe linia de cale ferata 100 BUCURESTI – CRAIOVA, lucrari finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
SUCURSALA REGIONALA CF BUCURESTI si SC Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S au semnat 11 contracte, pentru executia lucrarilor de tip QUICK WINS, pe linia CF Bucuresti – Craiova.
Valoarea totala a celor 11 contracte de lucrari este de 220.585.443 lei, fara TVA, si au drept scop ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului), pe urmatoarele loturi, in lungime totala de 46,5 km:
- Lot 1–Bucuresti Nord–Bucuresti Nord Post 5, km 2+490-km 3+200 (fir I) si Chiajna – Gradinari, km 9+100- km 11+000 (fir I si II);
- Lot 3–Chiajna – Gradinari, km 11+000 – km 13+500 (fir I si II);
- Lot 8 – Chiajna – Gradinari, km 23+500 – km 25+500 (fir I si II);
- Lot 9 – Gradinari – Vadu Lat, km 25+500 – km 27+300 (fir I si II);
- Lot 10– Gradinari – Vadu Lat, km 27+300 – km 29+500 (fir I si II);
- Lot 11–Gradinari – Vadu Lat, km 29+500 – km 31+000 (fir I si II);
- Lot 12–Gradinari – Vadu Lat, km 31+000 – km 33+600 (fir I si II);
- Lot 13– Gradinari – Vadu Lat, km 33+600 – km 35+700 (fir I si II);
- Lot 14–Vadu Lat -Zavestreni, km 35+700 – km 37+700 (fir I si II);
- Lot 15–Vadu Lat -Zavestreni, km 37+700 – km 40+300 (fir I si II);
- Lot 16–Vadu Lat -Zavestreni, km 40+300 – km 42+000 (fir I si II).
Fiecare contract are o durata de doi ani.
In cadrul celor 11 contracte, antreprenorii vor executa lucrari de tip QUICK WINS, pe o lungime totala de 46,5 km de cale ferata, cu materiale de cale noi achizitionate de constructor, lucrari care vizeaza inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.
Principalele beneficii ale lucrarilor tip QUICK WINS sunt:
- cresterea vitezei de circulatie prin ridicarea restrictiilor
- eliminarea costurilor cauzate de restrictii
- cresterea eficientei activitatii de operare
- diminuarea efectelor adverse asupra mediului
- maximizarea gradului de siguranta